آیا الاهلی عربستان با بازگشت عمر سوما می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز شود؟

استقلال ایران نیز در اولین تقابل خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باید در کشور عربستان به مصاف الاهلی برود که در واقع این دو تیم برای دومین فصل پیاپی مقابل هم قرار می گیرند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شاگردان فرهاد مجیدی در ابتدای این قرعه کشی تصور می کردند که در گروه مرگ قرار دارند چرا که الدحیل همیشه جزو تیم های مدعی بوده و الاهلی نیز تیم چغری است که هیچوقت به راحتی پا پس نکشیده است. اما الاهلی این روزها شرایط اصلا خوبی ندارد و استقلال می تواند روی سه امتیاز این مسابقه در صورت باهوش بودن حساب ویژه ای باز کند.

الاهلی تیمی است که در 6 بازی اخیر لیگ عربستان پیوسته شکست خورده و تا قبل از ثبت این باخت‌ها نیز 3 تساوی پی‌درپی به دست آورده بود. در واقع محصول تلاش الاهلی در 9 بازی اخیر لیگ عربستان فقط 3 امتیاز حاصل از 3 تساوی است.با این حال در آخرین خبرهایی که از کانون الاهلی مخابره شد؛ حریف سعودی بعد از رسیدن ستاره‌هایی همچون عمر سوما و الکساندرو میتریتا وضعیت فنی مطلوب‌تری یافته و بعید است که همچون لیگ عربستان در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود. سعودی‌ها به تقابل با ایرانی‌ها از جنبه‌های سیاسی اهمیت زیادی قائلند و تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن از این بازی امتیاز لازم را بیرون بکشند.آنچه اما احتمالاً استقلال را در بازی با الاهلی امیدوار می‌کند تعداد گل‌های خورده این تیم در لیگ عربستان است. آنچه از آمار این تیم بیرون آمده، الاهلی در 25 بازی که انجام داده 44 بار دروازه خود را به روی حریفان باز شده دیده است. در حقیقت استقلال با ضعیف‌ترین تیم دفاعی گروه خود مصاف دارد و نه الدحیل و نه الشرطه چنین سطح نازلی در فاز دفاعی از خود به جا نگذاشته‌اند.

استقلال اما با فرهاد مجیدی روزهای خوبی را پشت سر می گدارد و اگر دیدار با پیکان را به عنوان یک استثنا درنظر بگیریم که کیفیت بالایی از این تیم را شاهد نبودیم، در سایر دیدارها استقلال مدل فرهاد مجیدی یک فرمیشن قابل قبولی داشت که هوادار را نسبت به نتایج ادامه ی فصل امیدوار می کرد.

بیشتر بخوانید:
احمد مددی : میزبانی عربستان تا الان خوب بوده؛ استقلال می‌تواند از گروهش صعود کند
بررسی کارنامه تقابل استقلال مقابل تیم‌های عربستانی
خبر تلخ برای ستاره الاهلی قبل از رویارویی با استقلال
استقلالی ها در عربستان و شرایط قرنطینه خاص!
حجت نظری :‌ کار استقلال در عربستان دشوار است

انتهای پیام/