تغییرات گسترده در انتظار لیگ قهرمانان آسیا/ کار ایران سخت می‌شود!

بنا بر اعلام روزنامه الاتحاد ، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا و ادامه تاثیر این همه گیری، حداقل برای دو دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این مسابقات را به صورت متمرکز برگزار خواهد کرد تا سلامتی کامل نسبت به نگرانی‌ها از ویروس کرونا حاصل شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ممکن است اواخر ماه نوامبر طرحی ارائه شود که بازگشت لیگ قهرمانان به ۳۲ تیم را در پی داشته باشد اما با تغییر روش انتخابی برای مسابقات، افزایش تعداد تیم‌ها در مرحله پلی آف و تبدیل آن به سیستم بازی رفت و برگشت یا حتی یک تورنمنت ترکیبی جداگانه.

سیستم «نیم سهمیه» از کشورها لغو خواهد شد و حداکثر سهمیه برای بهترین کشورها در شرق و غرب قاره، سه سهمیه مستقیم خواهد بود (سهمیه ۱+۳ حذف می‌شود). بنابراین تعداد تیم‌ها در مرحله پلی آف به ۲۴ تیم افزایش خواهد یافت تا برای رسیدن به مرحله گروهی، رقابت کنند. این یکی از ایده‌هایی است که در AFC در حال بررسی است.

الاتحاد به تغییر احتمالی دیگر در لیگ قهرمانان اشاره کرد و نوشت: «درباره پاداش‌های مالی پیگیری‌ها نشان می‌دهد با افزایش تعداد تیم‌ها در این دوره از لیگ قهرمانان، پاداش‌ها به ۳۷ میلیون دلار افزایش یافته است که به معنای افزایش مسابقات است. AFC بودجه خود را در مقایسه با نسخه ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان ۵ میلیون دلار افزایش داده است.

کاهش سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا و حذف سهمیه غیر مستقیم خبر بدی برای فوتبال ایران خواهد بود. سهمیه فوتبال کشورمان برای لیگ قهرمانان امسال ۲+۲ بود اما استقلال به دلیل عدم احراز صلاحیت یک باشگاه ترکمنستانی، موفق شد سهمیه مستقیم بگیرد و به همین خاطر سهمیه ایران ۱+۳ شد.

بیشتر بخوانید :
جزئیات پاداش ها در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱
حذف VAR از لیگ قهرمانان آسیا
اسامی بازیکنان تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد

انتهای پیام /