کارشناس مسائل حقوقی فوتبال : سرخپوشان جریمه می شوند

ماده ۵۴ آئین نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا با عنوان تحریک به دشمنی و خشونت می‌گوید: هرکس علناً دیگران را به خشونت و یا نفرت تحریک کند، مرتکب تخلف شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ایمان فرزين، ناظر سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا و کارشناس مسائل حقوقی فوتبال به شکایت فدراسیون فوتبال هند از باشگاه پرسپولیس گفت: سرخپوشان جریمه می شوند. ماده ۵۴ آئین نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا با عنوان تحریک به دشمنی و خشونت می‌گوید: هرکس علناً دیگران را به خشونت و یا نفرت تحریک کند، مرتکب تخلف شده است. این اقدامات تحریک‌آمیز شامل استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز می‌شود.

وی افزود:با وجود اینکه خطر جدی مانند حذف از مسابقات یا کسر امتیاز باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند، اما متأسفانه این باشگاه باید هزینه انتشار آن مطلب تحریک‌آمیز و غیرحرفه‌ای خود را پرداخت کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای موارد این چنینی جریمه حداقلی ۱۵ هزار دلار آمریکا (۳۰ هزار دلار آمریکا برای موارد شدیدتر) را در نظر گرفته است. همچنین فیفا نیز در ماده ۱۲ آئین نامه انضباطی خود با موضوع سو رفتار بازیکنان و مقامات رسمی، جریمه‌ای معادل حداقل ۲۰ هزار فرانک سوئیس را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:
الریان با ذخیره‌ها مقابل پرسپولیس بازی می‌کند
ادعای عجیب رسانه قطری: تست کرونای 2 بازیکن پرسپولیس مثبت شد؟
متن شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس به خاطر پُست جنجال‌آفرین

انتهای پیام /