«مرگ فوتبال» با کودتای فلورینتو پرز و شرکا فرا رسید!

«کودتای قدرت‌های برتر دنیا در فوتبال» این تیتری است که از بامداد امروز در رسانه‌های مختلف دنیا مخابره شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،دوازده قدرت برتر فوتبال دنیا تصمیمی را که از ده سال گذشته روی آن برنامه ریزی کرده بودند را بامداد امروز به صورت علنی و رسمی اعلام کردند تا به صورت شفاف و مستقیم به جنگ با یوفا و فیفا بروند.

رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، تاتنهام، منچسترسیتی، اینتر، میلان و یوونتوس دوازده عضو موسس سوپر لیگ اروپا هستند.

سوپر لیگ بالاخره اینجاست. در بیانیه ای 12 باشگاه موسس این پروژه کلید خوردن تورنمنتی را اعلام کردند که حمله ای مستقیم به یوفا و چمپیونزلیگ است.

“امروز دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا گرد هم آمده اند تا اعلام کنند که با تأسیس یک رقابت جدید میان‌هفتگی، سوپر لیگ، تحت مدیریت باشگاه های موسس آن موافقت کرده اند.”

و این جملات آغاز جنگی تمام عیار بین ارکان فوتبال اروپا و جهان با بزرگترین باشگاه‌های اروپایی بود. جنگی که پیش از این در پشت پرده در جریان بود و اکنون به تمامی عیان شده است. با انتشار بیانیه دوازده باشگاه موسس سوپرلیگ اروپا، هر کدام از این باشگاه ها نیز در اکانت های شبکه های اجتماعی خود به شکل جداگانه به اعلام این موضوع پرداختند.

شب گذشته ادعا شد که 5 باشگاه فوق از لیگ قهرمانان و لیگ اروپا کنار گذاشته خواهند شد و نمی توانند به کار خود در فصل جاری ادامه دهند ولی دقایقی پیش مارکا گزارش داد که یوفا فعلا برنامه ای برای این موضوع ندارد و این تیم ها می توانند در نیمه نهایی برابر حریفان خود قرار بگیرند. رئال باید به مصاف چلسی برود و سیتی نیز حریف پی اس جی است. در لیگ اروپا نیز یونایتد به مصاف رم می رود و آرسنال نیز حریف ویارئال است. در مورد جریمه فیفا مبنی بر ممنوعیت حضور بازیکنان این 12 باشگاه در رقابت های بین المللی نیز هنوز خبر جدیدی منتشر نشده است اما اخبار تایید شده حاکی از آن است که یوفا به باشگاه های خودمختار اعلام کرده نه تنها این باشگاه ها از لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته می شوند بلکه بازیکنان آنها نیز حق حضور در جام جهانی فوتبال در قطر را نخواهند داشت. در واقع جرایمی که فیفا درنظر گرفته آنقدر سنگین و غیر قابل باور است که نشان می دهد همیت جدی برای مقابله با این کودتا شکل گرفته است.

منتقدان این طرح عقیده دارند «مرگ فوتبال» امضا شده چرا که دیگر تیم های متوسط و کوچک نمی توانند حتی برای یک لحظه با بزرگان دنیا رقابت کنند با این توضیح که جوایز گران بهایی به این 12 تیم داده می شود و فاصله طبقاتی بین این تیم ها با سایر تیم هایی که در سوپرلیگ حضور ندارند ایجاد می شود که دیگر فوتبال و حس رقابتی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام / خ