دایی کمالِ پرسپولیسی‌ها در اوج دوران بازیگری

پرسپولیس در بازی با الریان یک بازی تاکتیکی و حساب شده را به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سرخ ها در ابتدا با مهار یاسین براهیمی که نقش طراحی حملات تیم بلان را برعهده داشت و در عین حال به شدت سرعتی و خوش تکنیک است، توانستند مانع از بازیسازی حریف شوند. با همین تاکتیک و بازی فشرده در یک سوم میانی و دفاعی بود که یوهان بولی ساحل عاجی که این فصل و تا به این جای کار 11 گل برای الریانی ها به ثمر رسانده، در پرس سنگین مدافعان و‌هافبک‌های پرسپولیس هیچ کاری از پیش نبرد.

اما نکته ای که شاید کمتر کسی به آن پرداخت، تدبیر موثر یحیی گل محمدی بود. همان جایی که به درستی کمال کامیابی‌نیا جنگنده را به جای سرلک در مرکز زمین به میدان فرستاد تا این بازیکن با دوندگی بی امانش نه تنها از یاسین براهیمی یک هیچ کاره بسازد بلکه با حضور به موقع در حملات علاوه بر گلزنی با جمع کردن توپ های سرگردان میانه میدان، موج دوم حملات پرسپولیس را پایه ریزی کند.

کمال کامیابی نیا که در اوج تجربه و پختگی قرار دارد، بعد از هفته‌ها نیمکت‌نشینی در دیدار با الریان نمایش درخشانی در ترکیب داشت. به گونه ای که بر اساس آمارهای منتشر شده، با ۸ عملکرد دفاعی، ۴۵ پاس و زدن یک گل از سوی AFC به ‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. اوج کار کمال هنگامی بود که او روی فرصت طلبی و جایگیری هوشمندانه‌اش بین مدافعان الریان موفق شد در بهترین زمان ممکن بازی را به تساوی بکشد. حال باید منتظر بود و دید در بازی با گوا نیز کمال به میدان خواهد رفت یا بر اساس شناختی که گل محمدی از بازیکنان گوا دارد، این بار تصمیم به استفاده از سرلک خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:
کامیابی نیا: با ۲ گل پشت سر هم پرسپولیس، شیرازه الریان پاشید
کمال کامیابی نیا به جای میلاد سرلک؛ چرا یحیی به ترکیب تیم برنده دست…
کامیابی نیا به بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم می رسد

انتهای پیام /