نحوه صعود تیم‌ها از مرحله گروهی در لیگ قهرمانان آسیا

نحوه صعود تیم‌ها از مرحله گروهی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.

تغییرات اعمال شده در مسابقات فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا، ابهامات زیادی را درباره شرایط قانونی صعود هر تیم از گروه‌های پنج گانه غرب آسیا برای بسیاری از طرفداران فوتبال به وجود آورده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی دهقانی سانیج، سرپرست دپارتمان مسابقات بین المللی به دنبال این سوالات و ابهامات، در خصوص نحوه صعود در لیگ قهرمانان آسیا با استناد به ماده ۸ آیین نامه برگزاری مسابقات توضیحات کاملی ارائه داد که به شرح زیر است:

اگر دو یا بیش از دو تیم جهت صعود به مرحله بعد در یک جدول هم امتیاز بودند. ابتدا بازی رو در رو محاسبه می‌شود. سپس تفاضل گل مورد محاسبه قرار می‌گیرد. پس از آن گل زده لحاظ می‌شود.

اگر دو یا بیشتر از دو باشگاه در تمام موارد اشاره شده بالا مساوی باشند؛

بهترین تفاضل گل در بین همه گروه‌ها و سپس بهترین گل زده در بین همه گروه‌ها مد نظر قرار گرفته خواهد شد. اگر دو باشگاهی که در آخرین مرحله گروهی، حائز شرایط برابر در تمام موارد ذکر شده بودند و در یک مسابقه مستقیم مقابل هم قرار داشتند، ضربات پنالتی تعیین کننده صعود خواهد بود. در غیر اینصورت محاسبه اخطار و اخراج کمتر لحاظ خواهد شد. اگر در این شرایط نیز برابر بودند، جایگاه فدراسیونشان در جدول رنکینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا ملاک تعیین تیم صعود کننده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:
لحظه به لحظه با لیگ قهرمانان آسیا|الاهلی عربستان صفر -استقلال ایران صفر+ فیلم
دلیل تعویض مهاجم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
دربی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان در چه صورتی قطعی می‌شود؟

انتهای پیام/