ورود VAR از مرحله حذفی به لیگ قهرمانان آسیا

براساس گزارشی که امروز روی خروجی وب سایت رسمی AFC منتشر شد، شاهد بکارگیری سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 و مرحله نهایی AFC CUP خواهیم بود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در گزارش AFC آمده است: بکارگیری دستیار کمک داور ویدئویی (VAR) در مسابقات رسمی آسیایی از مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیا 2019 به میزبانی امارات آغاز و در تمام 32 مسابقه زیر23 سال قهرمانی آسیا 2020 به میزبانی تایلند نیز ادامه پیداکرد. 
کنفدراسیون فوتبال آسیا از طریق ابتکارات و برگزاری کارگاه های گوناگون تمام تلاش خود را برای راه اندازی VAR که توسط فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) و هیأت بین المللی فوتبال (IFAB) تأیید شده بود، بکار برد. 

برای اطمینان از یکپارچه سازی VAR در مسابقات آسیایی، دوره ها و سمینارهای زیادی از مارچ 2017 پیش بینی و برگزار شد. این در حالی است که کارگاه های دستیار اطلاعات کمک داور ویدئویی (VIO) نیز در کنار سایر برنامه های آموزشی و در راستای به روز رسانی آخرین تحولات VAR تدوین و برگزار شد. 
هدف سیستم VAR ایجاد حداقل اشتباه با حداکثر سود است که متمرکز بر چهار موضوع خاص است: 1- گل صحیح یا اشتباه، 2- ضربات پنالتی، 3- کارت های قرمز مستقیم و 4- تصمیماتی که ماهیتاً می تواند اشتباه باشد.

بیشتر بخوانید:
فولاد با قانون بازی رو در رو قطعا از لیگ قهرمانان حذف شده
نحوه صعود تیم‌ها از مرحله گروهی در لیگ قهرمانان آسیا
لحظه به لحظه با لیگ قهرمانان آسیا|الاهلی عربستان صفر -استقلال ایران صفر+ فیلم

انتهای پیام/