وقتی قراداد نجومی برای شهرداری ارومیه دردسرساز شد


به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، ماجرای یک میلیارد گمشده در قرارداد سعید معروف!
سعید معروف که متولد ارومیه بوده و در میان هواداران این شهر حسابی محبوب است، طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ با باشگاه شهرش قرارداد امضا کرد تا بلکه آنها را به آرزوی دیرینه خود یعنی قهرمانی در لیگ برتر برساند. کاپیتان آن روزهای شهرداری ارومیه که البته در فصل اول حضورش به خاطر رسیدن پیشنهاد زنیت‌کازان در نیم‌فصل از جمع ارومیه‌ای‌ها جدا شد، بار دیگر بعد از حضورت کوتاه مدت در خارج از ایران به این شهر بازگشت. قرارداد فصل دوم سعید معروف با شهرداری ارومیه که مبلغ قابل توجهی هم بود، حسابی برای این باشگاه دردسرساز شد. از پایان همان فصل به خاطر چک‌ها و مبالغی که رد و بدل شده، کشمکش میان شهرداری ارومیه و کاپیتان تیم ملی والیبال اوج گرفته و گویا همچنان هم ادامه دارد.
چرا پرونده بعد از 3 سال به جریان افتاد؟
بحران باشگاه شهرداری ارومیه و وضع نامناسب این تیم در جدول بهانه‌ای شده تا مدیران و حتی هواداران باشگاه ارومیه‌ای موضوع قرارداد میلیاردی معروف را بار دیگر مطرح کنند. حتی مساله تا جایی پیش رفته که برخی از مسئولان این تیم ناکامی این فصل خود را گردن معروف انداختند چون معتقدند بخش عمده‌ای از بودجه باشگاه را در ابتدای فصل به خاطر چکی که در اختیار کاپیتان سابقشان بوده، از دست داده‌اند و نتوانستند تیم قدرتمندی را روانه لیگ کنند. برای اطلاع از جزییات این موضوع ابتدا با پیمان رضایی، مدیرعامل فعلی باشگاه شهرداری ارومیه تماس گرفتیم که او از جزییات این مساله ابراز بی‌اطلاعی کرد چون چند ماهی بیشتر نیست به عنوان مدیرعامل منصوب شده است. به همین خاطر به سراغ احد یوسفی، مدیرعامل سابق این باشگاه رفتیم. او که اعتقاد داشت تلاش زیادی برای حل این مساله کرده و پاسخی از سوی سعید معروف دریافت نکرده، می‌گوید هنوز این پرونده از سوی باشگاه شهرداری ارومیه در جریان است.
معروف یک میلیارد بیشتر از ما پول گرفت!


مدیرعامل سابق باشگاه شهرداری ارومیه که هنوز هم مسئول مستقیم پرونده سعید معروف است، ماجرا را اینگونه تشریح می‌کند: «سال ۹۴ قراردادی که با سعید معروف در ابتدای فصل امضا شد، به مبلغ ۱.۶ میلیارد بود. طبق صحبتی که با این بازیکن داشتیم، قرار بر این شد مبلغ قراردادش را به صورت یکجا آخر دیماه پرداخت کنیم. موعد چک که رسید، ما نتوانستیم ۱.۶ میلیارد را فراهم کنیم. به همین خاطر مبلغ یک میلیارد را به صورت جداگانه برای معروف واریز کردیم. از طرفی چک ۱.۶ میلیاردی هم به عنوان امانت تا وصول شدن باقی ۶۰۰ میلیونی نزد معروف باقی ماند. این ۶۰۰ میلیون را نتوانستیم تا پایان فصل هم پرداخت کنیم اما متاسفانه بعد از مدتی سعید معروف از طریق وکیلش با یک برنامه از پیش تعیین شده، چک را به بندری به نام ریگ در استان بوشهر بردند و آنجا برگشت زدند!»
وی همچنین می‌افزاید: «وقتی متوجه شدیم که سعید معروف می‌خواهد بیشتر از قراردادش از ما پول بگیرد و بعد از گرفتن یک میلیارد بازهم روی چک ۱.۶ میلیاردی اقدام کرده، برای تصرف مال غیر شکایت کردیم. با این حال دادگاه به ما گفت تا زمانی که این چک وصول نشود، تصرف مال غیر محسوب نخواهد شد! در نهایت این چک ۱.۶ میلیاردی هم وصول شد و در واقع معروف از باشگاه شهرداری ارومیه یک میلیارد بیشتر از قراردادش گرفت! حالا نوبت دادگاه ماست و آنطور که اطلاع دارم، آخرین جلسه آن هم ۲۰ آذرماه برگزار شده است. ما تاییدیه فدراسیون و مدارک و مستندات کاملی داریم. قطعا هم از دادگاه نتیجه لازم را می‌گیریم. متاسف سعید معروف با این همه محبوبیتی که در ارومیه داشت، وجهه خودش را خراب کرد. بارها سعی کردم با واسطه کردن اطرافیان این مشکل را رفع کنم اما معروف اصلا یک گام هم جلو نیامد.»
واکنش دایی معروف به ادعای ارومیه‌ای‌ها
جهانگیر سیدعباسی که خودش سابقه سرمربیگری تیم شهرداری ارومیه را در کارنامه دارد و دایی سعید معروف به حساب می‌آید، نزدیک‌ترین شخص در میان اهالی به حساب می‌آید. برای پیگیری ماجرا با او تماس گرفتیم که به ادعای مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه اینطور واکنش نشان داد: «مگر اصلا پول سعید را داده‌اند که بخواهند بیشتر هم بدهند؟ چطور چنین ادعایی دارند که معروف بیشتر پول گرفته است؟ من اطلاعاتی درباره این پرونده ندارم و کسی هم از من نخواسته برای حل کردن آن ورود کنم.»
ادعای کاپیتان تیم ملی چیست؟

با توجه به حضور سعید معروف در ایتالیا، سعی کردیم با برخی از دوستانش درباره صحت و سقم ادعای مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه صحبت کنیم. یکی از افرادی که در این پرونده درگیر بوده، اینگونه ماجرا را تشریح کرد: «قرارداد سعید معروف 2 میلیارد بوده و یک چک 600 میلیونی هم دستش بود که روی آن نوشته بود: «بابت 30 درصد قرارداد!» این نشان می‌داد که قراردادش 2 میلیارد است، نه 1.6 میلیارد. در ضمن مالیات معروف هم برعهده باشگاه بوده که مبلغ جداگانه‌ای می‌شود. از سویی جریمه دیرکرد این پول را هم که حساب کنید، شاید بیشتر از 2.6 میلیارد شود. این چک 1.6 میلیارد هم برای خرید یک خودرو توسط معروف در بوشهر خرج شده و آنطور که من می‌دانم دادگاه هم با توجه به مستندات به نفع او رای داده است.»

خبرنگار : جمشیدی