اقتدار استقلال تهران بخاطر علم فرهاد مجیدی بود یا دانش و کاریزمای فراز کمالوند؟

استقلال تهران در دیداری که می توانست با برتری و کسب سه امتیاز به یک قدمی صدر جدول نزدیک شود با حساب دو بر صفر از ذوب آهن شکست خورد تا کارش برای قهرمانی بشدت سخت شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دیدار استقلال با ذوب آهن اولین مسابقه ای بود که فرهاد مجیدی بدون دستیار اصلی خود یعنی فراز کمالوند تیمش را راهی زمین مسابقه کرد و حالا در فضای مجازی بخاطر این شکست نقش فراز را هواداران استقلال پررنگ تر از قبل می دانند. سخت شذن شرایط استقلال برای قهرمانی، حالا هواداران استقلال را خشمگین کرده و اعتبار مجیدی را از لحاظ فنی زیر سوال برده اند.

حالا به استقلال 34 امتیازی برگردیم که 10 بازی در پیش دارد و برای اینکه به عبور از پرسپولیس و سپاهان امیدوار باشد، باید حدود 26 یا 27 امتیاز کسب کند؛ یعنی 8 برد و 2 مساوی یا 9 برد و 1 شکست. این فرضیه، وقتی قابل اتکا می شود که شاگردان نویدکیا و گل محمدی دچار افت فاحشی نشوند و همچنان به کسب میانگین 2 امتیاز از هر بازی ادامه دهند. یعنی اگر فرض کنیم سپاهان و پرسپولیس همزمان نزول کنند و امتیاز کمتری به دست بیاورند، آن وقت استقلالی ها می توانند امیدوار باشند که در حالتی شبیه با لیگ پانزدهم (قهرمان: استقلال خوزستان) و یا لیگ سیزدهم (قهرمان: فولاد خوزستان) فقط با کسب 57 امتیاز به قهرمانی برسند. در لیگ ایران، امتیاز گرفتن در هفته های پایانی به مراتب سخت تر از نیم فصل اول است. با این حال استقلال در سال های اخیر، در 2 مقطع، در یک سوم پایانی لیگ، نتایج فوق العاده ای ثبت کرده.

در لیگ شانزدهم (فصل 95-96)، استقلال که فصل را خوب شروع نکرده بود، با علی منصوریان در 10 هفته پایانی 23 امتیاز گرفت و سال بعد (فصل 96-97) وینفرد شفر که در میانه راه جانشین منصوریان شده بود، در 10 بازی پایانی، درخشان ترین نتایج ممکن را گرفت و با کسب 25 امتیاز، استقلال را از میانه جدول تا رده سوم لیگ بالا کشید. حالا فرهاد مجیدی برای نزدیک شدن به قهرمانی، باید کاری فراتر از منصوریان و شفر انجام دهد و همه حریفان آینده را یکی بعد از دیگری شکست دهد.

بیشتر بخوانید:
آیا رفتار فراز کمالوند خیانت به هواداران استقلال بود؟
امیرآبادی: رفتارهای پرسپولیسی ها را استقلالی ها می کردند تا الان محروم شده بودند
ادامه جنگ رسانه‌ای النصر با الهلال برای بازی با استقلال در تهران
پرسپولیسی‌ها برای استقلال به خط شدند
تنها بازمانده پرسپولیس از اولین دوئل یحیی با استقلال

انتهای پیام/