آیا رفتار فراز کمالوند خیانت به هواداران استقلال بود؟

استقلال تهران بعد از رفتن فراز کمالوند از این تیم، در اولین مسابقه شکست بدی مقابل ذوب آهن خورد تا ابهام هایی نسبت به مربیگری فرهاد مجیدی بوجود بیاید.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اما آیا واقعا فراز کمالوند تا این حد و با درصد بالا تاثیرگذار در مسایل فنی استقلال بود و فرهاد مجیدی صرفا نقش یک سرمربی را بازی می کرد؟ کمی باید به عقب تر برگردیم که فراز در تیم هایی که مربیگری آنها را برعهده داشته چه نتایجی را کسب کرده است. کمالوند پیش از حضور در استقلال هدایت شاهین بوشهر را برعهده داشت که این تیم را در میانه راه رها کرد و به استقلال آمد. چند مسابقه در کنار مجیدی قرار داشت و حالا به سایپا رفته است. در شاهین بوشهر عملکرد هیجان انگیزی نداشت. قبل از شاهین نیز هدایت پارس جنوبی را برعهده داشت که نتیجه آن سقوط به دسته پایین تر بود. قبل از آن نیز هدایت آلومینیوم اراک و گل ریحان را در لیگ یک برعهده داشت.

با یک حساب سرانگشتی می بینیم که چهار تیم آخر فراز به جز پارس جنوبی، در لیگ یک بودند و او از مربی لیگ برتری تبدیل به مربی لیگ یکی شده بود اما با حضور در استقلال او بار دیگر در صدر رسانه ها قرار گرفت و به سایپا رفت.

آمارهای نگران‌کننده استقلال بخصوص در سه بازی آخر لیگ قهرمانان آسیا (بخوانید بازی‌های برگشت) پشت صعود از گروه پنهان ماند تا از آنچه زیر پوست استقلال در حال حرکت است غافل شویم.

شاید تعبیر حامیان نمایش استقلال این بود که افسار تیم به‌خوبی در دست سرمربی‌اش است و می‌تواند بازگشت مقتدرانه‌ای به لیگ داشته باشد و حتی برای رسیدن به جام قهرمانی نیز هر هفته شانس خود را افزایش دهد اما نتیجه‌ای که در بازی با ذوب‌آهن رقم خورد روشن کرد باید افت عملکرد این تیم از همان لیگ قهرمانان آسیا جدی گرفته می‌شد؛ اقدامی که نه از سوی فرهاد مجیدی انجام شد و نه فراز کمالوند که تا پایان لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت استقلال بود و در نهایت این وضعیت به لیگ برتر نیز کشیده شد.

در حقیقت مسأله امروز استقلال در بخش فنی تنها فرهاد مجیدی را دربر نمی‌گیرد و جدایی فراز کمالوند نیز شاید به تعبیر برخی یکی از دلایل شکست مقابل ذوب‌آهن باشد، اما همه دلایل نیست. هرچند وجود دستیار توانمند همواره برای یک سرمربی موهبتی بزرگ محسوب می‌شود و فرهاد مجیدی نیز باید به‌سرعت در راستای انتخاب یک گزینه مطمئن اقدام کند، اما پرواضح است که مشکلات استقلال از آسیا شروع شده بود که بی‌توجهی به آن سبب شد استقلال در بازی‌های لیگ برتر نیز با گرفتاری مواجه شود و نتواند نتیجه لازم را به چنگ آورد و باختی عجیب را رقم بزند؛ شکستی که حالا بیش از همه پرسپولیس و سپاهان را خوشنود و آنها را آسوده‌خیال در جایگاه بالاتری نسبت به یکی از مدعیان همیشگی لیگ قرار داده است.

حال اگر استقلال موفق می‌شد با تدبیر بیشتر از سد ذوب‌آهن بگذرد تردید نکنید که اقبال رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر نیز در اردوگاه آبی فزونی می‌گرفت اما عایدی این بازی چیزی جز باخت و از کف رفتن سه امتیاز مهم نبود.

بیشتر بخوانید:
امیرآبادی: رفتارهای پرسپولیسی ها را استقلالی ها می کردند تا الان محروم شده بودند
ادامه جنگ رسانه‌ای النصر با الهلال برای بازی با استقلال در تهران
پرسپولیسی‌ها برای استقلال به خط شدند
تنها بازمانده پرسپولیس از اولین دوئل یحیی با استقلال

انتهای پیام/