شاهکار گلاره ناظمی در مقدماتی جام جهانی !

رقابت‌های مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال در قاره آسیا در شرایطی به پایان رسید که تیم ملی ویتنام توانست به جام جهانی در کنار تیم ملی تایلند صعود کند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در آخرین دیدار مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال در قاره آسیا که به میزبانی امارات برگزار می‌شد، تیم ملی لبنان مقابل ویتنام قرار گرفت؛ قضاوت این مسابقه برعهده تیم داوری ایرانی بود و ابراهیم محرابی افشار در کنار گلاره ناظمی قضاوت این مسابقه حساس که پیروز آن پنجمین سهمیه قاره آسیا در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی را مشخص می‌کرد، را عهده‌دار بودند.

بازی در شرایطی که با پیروزی یک بر صفر لبنان در حال برگزاری بود، علی طنیچ بازیکن تیم ملی ویتنام از سد مدافع لبنانی عبور کرد و به دنبال به ثمر رساندن گل تساوی بود که در این صحنه مدافع لبنانی با شبیه‌سازی خود را به زمین زد و به نوعی می‌خواست نشان بدهد که دست طنیچ به صورت او برخورد کرده است؛ این اتفاق دقیقا مقابل چشمان گلاره ناظمی رخ داد و داور زن ایرانی تصمیم به ادامه بازی گرفت.

این تصمیم فوق‌العاده باعث شد تا همان توپ به گل تساوی تیم ملی ویتنام بدل شود و آن‌ها به لطف گل زده بیشتر نسبت به لبنان جواز صعود به جام جهانی را با نتیجه تساوی به دست آورند؛ هر چند که این عدم سوت‌زنی ناظمی به شدت باعث اعتراض لبنانی‌ها چه در زمین مسابقه و چه در خارج از زمین شد و آن‌ها گلاره ناظمی را مقصر حذف تیم خود می‌دانستند اما بازبینی صحنه نشان می‌دهد که داور ایرانی به خوبی توانسته با تمرکز بالا سرنوشت پنجمین سهمیه قاره آسیا در جام جهانی فوتسال پیش‌رو را رقم بزند.

ناظمی که پیش از این تجربه قضاوت بازی‌های فوتسال جام باشگاه‌های جهان مردان ۲۰۱۹ تایلند و  جام ملت‌های فوتسال زنان اروپا ۲۰۱۹ پرتغال را داشت، برای اولین‌بار از سوی AFC به او اعتماد شد و قضاوت تورنمنتی در سطح آسیا را برعهده داشت که توانست با این تصمیم مهم، سربلند از رقابت‌های مرحله پلی‌آف جام جهانی خارج شود و به نوعی باید گفت دست پر از امارات به ایران بازخواهد گشت. عملکرد موفقی که بدون‌تردید در آینده می‌توان زمینه‌ساز اعتماد بیشتر AFC به وی در بازی‌های مختلف شود.

بیشتر بخوانید :
دعوت ۲۰ بازیکن به تیم ملی فوتسال ایران
پرداختی سازمان برنامه و بودجه برای تیم های ملی فوتبال و فوتسال در حساب…
ناظم الشریعه: مشکلات فوتسال را به عزیزی خادم منتقل کردم

انتهای پیام/