ترکیب ایده‌آل اسکوچیچ برای تیم ملی چیست؟

لیست تیم ملی ایران اعلام شد و مثل همیشه انتقاداتی را به دنبال داشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بعد از اعلام شدن لیست تیم ملی ایران انتقاداتی مطرح شد که می‌توانست بازیکنان دیگری را در تیم ملی شاهد باشیم اما در هر صورت باید با همین نفرات که بی‌اغراق از بهترین‌های ایران هستند به مصاف رقبایی چون بحرین و عراق رفت‌.

نفرات اعلام شده که در آن ۱۶ لژیونر حضور دارد باعث شده تا دست اسکوچیچ برای چینش بازیکنان در ترکیب ۱۱ نفره‌ی تیم ملی باز باشد و همین امر می‌تواند رقبا را از لحاظ آنالیز سردرگم کند.

لیست اسامی اعلام شده برای تیم ملی قابلیت شناوری در سیستم‌های مختلف را دارد. با استفاده از این لیست هم می‌توان سیستم ۱-۳-۲-۴ را که سیستم سنتی‌تری است را پیاده کرد و هم از سیستم‌های مدرن با سه دفاع مرکزی استفاده کرد. به دلیل حضور مهدی قایدی در لیست تیم ملی، قابلیت استفاده از سیستم ۳-۳-۴ در این لیست دیده می‌شود. بدون اینکه از تجربه قبلی تیم ملی استفاده کنیم، حتی می‌توانیم با مهاجم سایه هم بازی کنیم. به عنوان مثال انصاری فرد و کاوه رضایی می‌توانند مهاجمان تیم باشند و از قایدی به عنوان مهاجم سایه استفاده شود. یا حتی سردار آزمون مهاجم هدف باشد و مهدی قایدی مهاجم سایه.

این ترکیب، ترکیب علی دایی و خداداد عزیزی را در بازی مقابل استرالیا تداعی می‌کند که بسیار با هم جور شده بودند و ترکیب مثبتی بود و در نهایت به گلی منجر شد که خداداد عزیزی به تیم ملی استرالیا زد. از جهت همین شناوری می‌توان گفت لیست اسامی تیم ملی، لیستی قابل قبول است چون هم قابلیت استفاده از تیم ملی قدیم در آن دیده می‌شود و هم استفاده از سیستم مدرن. البته در این بین ممکن است عده‌ای بگویند دلیلی برای دعوت بازیکنانی مانند حاجی‌صفی، سامان قدوس، قلی‌زاده یا حتی جهانبخش نبود اما پتانسیل دعوت‌کنندگان به گونه‌ای است که می‌توان از آنها در سیستم‌های مختلف استفاده کرد و این اتفاق مثبتی است.

بیشتر بخوانید:
میانگین سنی تیم ملی فوتبال ایران/ قایدی و امیری، خاص شدند
رسانه ملی، یار دوازدهم تیم فوتبال ایران
ورود تیم ملی فوتبال ایران به جزیره کیش
کناره گیری کره شمالی به ضرر ایران/ ۱۴ گل تیم ملی به کامبوج حساب نمی شود!
تصمیم نهایی فیفا درباره حذف کره‌شمالی از انتخابی جام جهانی

انتهای پیام/