لیگ ملت های والیبال 2021 / ایران 0 – 0 کانادا

دو تیم والیبال ایران و کانادا در لیگ ملت های والیبال 2021 از ساعت 14:30 به مصاف هم رفتند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بعد از کسب اولین برد در آخرین بازی هفته اول برابر هلند، حالا ایران در چهارمین بازی خود از لیگ ملت های 2021 برابر کانادا قرار گرفته است. دو تیم پیش از این 6 بار رودرروی هم قرار گرفته اند که سه برد سهم هر تیم بوده و پیش بینی می شود بازی امروز نیز نزدیک و جذاب دنبال شود.
آخرین رویارویی ایران و کانادا به جام جهانی 2019 برمی گردد که ایران با هدایت ایگور کولاکوویچ توانست سه بر یک رقیب خود را از پیش رو بردارد.
حالا والیبال ایران با آلکنو شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته و بازیکنان جوان جدیدی به تیم ملی اضافه شدند.
ایران در این مسابقه با ترکیب میثم صالحی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی صابر کاظمی، مسعود غلامی، میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت پور(لیبرو) وارد زمین شد.

تیم های ملی والیبال ایران و کانادا امروز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در چهارمین دیدارشان در رقابت های لیگ‌ملت های والیبال ۲۰۲۱ به میدان رفتند ، ملی پوشان کشورمان در این دیدار با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه به میدان آمدند ، سعید معروف هم‌برای اولین بار در جریان این مسابقات از ابتدا به میدان آمد.
بازی با شروع خوب ملی پوشان کشورمان همراه بود ، اولین امتیاز توسط بلندقامتان ایران به دست آمد و روی نخستین سرویس هم امتیاز دیگری به دست آمد. بازی در ادامه اما بیشتر به سود مردان ماجراجوی کانادایی دنبال شد.آن ها با حرکت تیمی خوب و ضربات محکم بازی را به تساوی کشاندند.
صابر کاظمی بازهم با درخشش توانست برای تیم ملی کشورمان امتیاز بگیرد، جدال حساس ۲ تیم کاملا پایاپای و نزدیک دنبال می شد.
تیم کانادا همچنین با بازیکنان بلندقامتی که در اختیار داشت بار ها ملی پوشان ایرانی را به چالش کشید با این حال نخستین تیمی که به امتیاز هشتم‌رسید ، تیم‌ملی کشورمان بود.
جدال پایاپای و حساس ۲ تیم بازهم ادامه دار بود ، زمانی که بازی در امتیاز ۱۵ برابر بود ، اتفاقی مشکوک برای دقایقی بازی را متوقف کرد اما تیم ملی کشورمان با دریافت امتیاز شانزدهم باعث شد ۲ تیم به وقت استراحت قانونی دوم بروند.
پس از این زمان اگرچه برای لحظاتی بازی برابر دنبال شد اما بی دقتی در ضربات سرویس و دفاع خوب کانادا اختلاف را بیشتر کرد و سرانجام در حالی که بازی ۲۲ – ۱۹ به سود کانادا بود آلکنو درخواست وقت استراحت داشت.
در ادامه کانادایی ها با دریافت خوبی که داشتند یک امتیاز دیگر پیش افتادند اما سعید معروف با ذکاوتش بار دیگر فاصله را کمتر کرد.
در حالی که بازی ۲۳ – ۲۱ به سود کانادا بود ، سرمربی این تیم درخواست وقت استراحت داشت ، پس از این زمان سرویس ایرانی ها به اوت رفت تا فاصله به ۳ امتیاز رسید.
در نهایت بازی ۲۵ – ۲۲ به سود کانادا به پایان رسید.

بازی در ست دوم با کسب امتیاز برای تیم ملی والیبال کشورمان آغاز شد ، جدال نزدیک 2 تیم در این ست هم ادامه دار بود و از همان لحظات ابتدایی مشخص بود که ملی پوشان کشورمان با توانی دوچندان به بازی آمده اند تا اتفاق ست نخست را هم جبران کنند.
کانادا در این ست هم همانند قبل در دفاع بسیار خوب عمل می کرد ، آن ها توانستند با برنامه ریزی مناسبی هم از ضعف در خطوط مختلف ایران استفاده کنند و چند امتیاز دیگر هم بگیرند.
بازی در حالی که کاملا برابر دنبال می شد یک ضربه قدرتی خوب امتیاز هشتم را برای کانادایی ها در پی داشت تا در نهایت 2 تیم به وقت استراحت نخست بروند.
بازی در ادامه هم کاملا نزدیک و برابر دنبال شد و این تیم ملی والیبال بود که پس از امتیاز دوازدهم توانست بهتر باشد و چند امتیاز پیاپی کسب کند با این حال بازی خوب بازیکنان کشورمان بازهم بازی را در امتیاز 15 به تساوی کشاندند و در نهایت با دفاع بسیار خوب غلامی توانستند امتیاز شانزدهم را بگیرند و 2 تیم به وقت استراحت قانونی دوم بروند.
پس از این زمان تیم ملی والیبال ایران با نشاط تر از قبل به میدان آمد ، دفاع های عالی و ضربات پر قدرت کاملا ورق را به سمت سرو قامتان ایران برگرداند تا اختلاف در ادامه به 3 امتیاز برسد.
در حالی که بازی 18 – 16 به سود تیم ملی کشورمان بود سرمربی کانادا درخواست یک وقت دیگر داشت ، پس از این زمان کانادایی ها یک امتیاز دیگر گرفتند تا فاصله به حداقل برسد.
دفاع فوق العاده بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه اختلاف را دوباره به 3 امتیاز رساند تا کانادایی ها بار دیگر درخواست وقت استراحت دیگری داشته باشد.
مردان ماجراجوی کانادایی که نمی خواستند بازنده این دیدار باشند چند تعویض انجام دادند.
تیم ملی والیبال کشورمان در نهایت این ست را با نتیجه 25 – 22 برنده شد تا بازی در مجموع یک – یک برابر شود.

ست سوم این دیدار هم همان طور که پیش بینی می شد بسیار نزدیک دنبال شد ، نخستین امتیاز برای تیم ملی کانادا بود اما بازیکنان ایرانی در ادامه بازی را به تساوی کشیدند.
در ادامه کار کانادایی ها تلاش داشتند تا با استفاده از ضربات خوب کناره ها امتیاز های بیشتری کسب کنند اما خیلی موفق نبودند و بازی باز هم حساس و نزدیک دنبال می شد.
تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه زودتر از کانادا به امتیاز هشتم رسید تا 2 تیم به وقت استراحت قانونی نخست این ست بروند.
پس از این زمان نخستین امتیاز برای تیم ملی والیبال کشورمان به دست آمد و تا دقایقی بازهم این جدال برابر دنبال می شد.
پس از این کانادایی ها با دریافت و دفاع های خوبی که داشتند از تیم ملی کشورمان پس افتادند.
پس از این سرو قامتان ایرانی به خودشان آمدند و با کسب چند امتیاز پیاپی زودتر به امتیاز شانزدهم رسیدند تا وقت قانونی دوم استراحت فرا برسد.
پس از این زمان کانادایی ها با کسب 2 امتیاز پیاپی بازی را به تساوی کشیدند اما روند امتیاز آوری کانادایی ها خیلی ادامه دارد و بازهم این تیم ملی والیبال کشورمان بود که در این دیدار از حریفش پیشی گرفت.
سرمربی تیم ملی والیبال کانادا در ادامه کار چندین مرتبه درخواست وقت استراحت داشت .
تیم ملی والیبال کشورمان در این ست هم موفق شد با نتیجه 25 – 22 برنده باشد تا در مجموع سرو قامتان ایرانی 2 -1 از حریفشان پیشی بگیرند.

ست چهارم این دیدار با کسب امتیاز برای تیم ملی والیبال کانادا آغاز شد.
بلندقامتان ایرانی اما در ادامه خیلی بهتر از حریف بودند و توانستند با ضربات عالی میلاد عبادی پور حسابی حریف را به چالش بکشند.
بازی نزدیک 2 تیم در ادامه کار باعث شد تا بازی با نتیجه 4 -4 برابر دنبال شود.
درخشش صابر کاظمی و عبادی پور در ادامه اختلاف 2 تیم را بیشتر هم کرد اما این روند امتیاز گیری خیلی ادامه نداشت و در نهایت این تیم ملی والیبال کانادا بود که زودتر به امتیاز هشتم رسید تا 2 تیم به وقت استراحت قانونی نخستشان در این ست بروند.
پس از این زمان امتیاز نخست برای تیم ملی والیبال کشورمان به دست آمد ، بازی نزدیک 2 تیم بازهم ادامه دار بود.
در حالی که نتیجه 10 – 10 برابر بود یک رالی زیبا شکل گرفت ، عبادی پور با ضربه خوبش می رفت تا یک امتیاز دیگر کسب کند اما دریافت خوب کانادایی ها و برگشت توپشان این بار با دفاع خوب ایران همراه شد و در ادامه ضربه خوب کاظمی امتیاز یازدهم را برای تیم ملی والیبال ایران در پی داشت.
این پایان کار نبود و یک ضربه خوب دیگر برای تیم ملی کشورمان امتیاز دوازدهم را هم در پی داشت.
بازی در ادامه به تساوی کشیده شد اما تیم ملی کشورمان روی حرکت خوب عبادی پور زودتر به امتیاز شانزدهم رسید تا 2 تیم به وقت استراحت قانونی دوم این بازی بروند.
پس از این زمان کاملا جریان به سود سرو قامتان ایرانی بود و آن ها توانستند فاصله خوبی با حریفشان ایجاد کنند.
تیم ملی والیبال کشورمان در نهایت موفق شد با نتیجه 25 – 22 برنده بازی باشد و در مجموع 3 -1 این بازی را با برد پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید:
لیگ ملت های والیبال 2021 / ایران 0 – 0 کانادا
تیم ملی والیبال ایران – کانادا / مصاف المپیکی ها در ریمنی ایتالیا

انتهای پیام /