لیست نهایی المپیک منتشر شد/نیما عالمیان تنها نماینده ایران در المپیک توکیو

،فدراسیون جهانی تنیس روی‌میز ( ITTF ) لیست نهایی شرکت کنندگان در المپیک توکیو را منتشر کرد و نهایتا در بخش آقایان 65 بازیکن و در بخش بانوان 70 بازیکن جواز حضور در رقابت های انفرادی این مسابقات را بدست آوردند .

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در رقابت های انفرادی که قرار بود 70 بازیکن حضور پیدا کنند در بخش آقایان 65 بازیکن مجوز گرفتند و سهمیه 5 بازیکن دیگر که بایستی از رنکینگ جهانی وارد المپیک می شدند به میکس دوبل اختصاص یافت تا نوشاد عالمیان نماینده کشورمان نتواند سهمیه مسابقات المپیک را کسب کند . نوشاد با شانس یازدهم در رنکینگ المپیک در صورتی که 5 سهمیه دیگر مثل بانوان به رنکینگ جهانی اختصاص داده می شد جواز حضور در المپیک توکیو را بدست می آورد و این چنین نشد و 6 بازیکن از رنکینگ به رقابت های المپیک راه پیدا کردند .

نیما عالمیان که روز 30 اسفندماه 1399 با قهرمانی در آسیای میانه موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود تنها نماینده کشورمان در مسابقات انفرادی توکیو خواهد بود .

در رقابت های انفرادی مردان ، اروپا با 28 بازیکن از 19 کشور بیشتر ورزشکار را بین قاره ها دارد و آسیا نیز با 17 بازیکن از 11 کشور در رده دوم قرار دارد . 20 سهمیه مسابقات انفرادی نیز بین قاره های دیگر تقسیم شده است . در بخش مردان وایلد کارت به بازیکنی از کشور توگو رسید .

در بخش بانوان اما شرایط متفاوت شد و هر 70 سهمیه انفرادی به بازیکنان اختصاص یافت . در مسابقات انفرادی زنان ، قاره اروپا با 30 بازیکن از 19 کشور همانند مردان در جایگاه نخست است و آسیا با 21 بازیکن از 12 کشور در رتبه دوم ایستاد . 19 سهمیه باقی مانده به دیگر قاره ها اختصاص یافت . در بخش زنان وایلد کارت به ورزشکاری از کشور گویانا داده شد .

در مسابقات تیمی المپیک نیز 16 تیم حضور دارند که سهم اروپا 7 تیم و آسیا 5 تیم است .

در رقابت های میکس نیز 16 تیم از 16 کشور جهان حضور دارند که قاره های اروپا و آسیا هر کدام شش سهمیه کسب کردند .

بیشتر بخوانید:
تور جهانی تنیس روی میز| نیما عالمیان از مرحله نیمه نهایی حذف شد
تیم جدید نوشاد عالمیان مشخص شد
سقوط نوشاد عالمیان در فدراسیون جهانی تنیس روی میز

انتهای پیام /