نایب رییس فدراسیون: تیم ملی فوتبال زنان ظرفیت صعود به جام‌جهانی را دارد

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال زنان ظرفیت صعود به جام‌جهانی را دارد و انگیزه‌ بازیکنان برای این کار بسیار بالا است. آن‌ها می‌توانند حتی بهتر از مردان هم کار کنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شهره موسوی اظهار داشت: بدون شک همه تلاش من در حوزه نایب رییسی فدراسیون در حوزه زنان و به عنوان رییس کمیته زنان این است که بتوانم اقدامات درست را به صورت منظم پایه‌ریزی کنم که اگر بعد از من هم کسی آمد، بتواند این کار را ادامه دهد. بنابراین قبل از هر چیزی باید به شکل‌گیری تیم‌های ملی تکیه کنیم. برای این کار به ظرفیت موجود احتیاج داریم. باید لیگ را به صورت جدی رصد کنیم و از بین لیگ بازیکنان خوبی را پیدا کنیم. 

وی ادامه داد: به حوزه استعدادیابی توجه ویژه‌ای دارم. باید از شهرستان‌ها بازیکنان خوب را پیدا کنیم تا به تیم ملی اضافه شوند. وظیفه ما این است که مربیان جدیدی را به حوزه ملی فوتبال اضافه کنیم. همچنین باید داوران با کیفیتی را در این حوزه آموزش دهیم تا بتوانند به مسابقات مختلف بین‌المللی اعزام شوند. 

تیم ملی فوتبال زنان به بلاروس می‌رود

رئیس کمیته زنان فدراسیون فوتبال افزود: در همین راستا سه تیم ملی در رده‌های بزرگسال، جوانان و نوجوانان تشکیل شد که تیم بزرگسالان برای برگزاری یک دیدار دوستانه،  ۱۵ خرداد به بلاروس اعزام می‌شود. این تیم در آنجا با ازبکستان نیز دیدار می‌کند. این سفر با فیفادی مطابقت دارد. همچنین تیم ملی بزرگسالان ۲۳ خرداد ماه به بازی‌های کافا اعزام می‌شود و تیم نوجوانان نیز در ۲۳ تیرماه به مسابقاتی تحت همین نام (کافا) اعزام خواهد شد. 

 تورنمنت زیر ۲۰ سال کافا به میزبانی تاجیکستان و با حضور تیم های ایران، قرقیزستان، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان از ۱۹ تا ۲۸ خرداد ماه در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: تا این لحظه اردوی تیم‌های بزگسالان و نوجوانان برگزار شده و قبل از اعزام نیز اردوی سوم هم برگزار خواهد شد. بعد از اردوی سوم بلافاصله به مسابقات اعزام می‌شوند. تیم‌ نوجوانان به اصفهان رفته که جا دارد از باشگاه سپاهان بابت میزبانی از این تیم تشکر کنم. بعد از آن هم تیم نوجوانان راهی تبریز خواهد شد. دیدارهای دوستانه و اردوها باعث می‌شود تا برای حضور مسابقات کافا آماده شود.

نوجوانان و جوانان اهمیت بیشتری نسب به تیم بزرگسالان دارند 

موسوی بیان داشت: «شهاب‌الدین عزیزی خادم» رییس فدراسیون فوتبال نگاه ویژه‌ای به تیم‌های نوجوانان و جوانان زنان دارد و همینطور من نیز به این تیم‌ها نگاه مثبت دارم. این دو رده اهمیت بسیار بیشتری نسبت به تیم بزرگسالان برای ما دارند زیرا پشتوانه تیم ملی در آینده هستند. باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم و امکانات خوبی برای آنان فراهم کنیم. در رده نوجوانان باید مسابقاتی را  ترتیب دهیم چرا که در حال حاضر در این رده سنی رقابتی وجود ندارد و بدین ترتیب آن‌ها جایی را ندارند تا خود را بتوانند نشان دهند.  

نایب رییس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت اردوهای تیم ملی گفت: ملی‌پوشان حدود یک هفته در اردو هستند و بعد از سه روز استراحت،  دوباره به محل تمرینات برمی‌گردند. به دلیل فشردگی بازی‌های پیش‌رو، فرصت نداریم تا بین اردوها فاصله بیندازیم. شهریورماه نیز جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم و امیدواریم در این بازی‌ها نیز عملکرد خوبی داشته باشیم و به جام جهانی صعود کنیم. همانقدر که تیم ملی فوتبال مردان برای ما مهم است، تیم زنان نیز برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. زنان ظرفیت صعود به جام جهانی را دارند و انگیزه‌ آن‌ها برای این کار بسیار بالا است. آن‌ها می‌توانند حتی بهتر از مردان هم کار کنند. موفقیت در جام ملت‌های آسیا اعتبار خوبی برای زنان در فوتبال دارد. 

افزایش حقوق کادر فنی تیم‌های ملی

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو گفت: قراردادها با مربیان تیم ملی تنظیم شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ است. حقوق‌ها نیز نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته و نگاه فدراسیون به شکلی است که وضعیت رفاهی زنان وضعیت بهتری داشته باشد. هرچند که زنان ما شایستگی بیشتری دارند اما تلاش داریم که حداقل این شرایط بهتر شود.  امیدواریم در سال‌های آینده اتفاقات بهتری رقم بزنیم. قراردادها آماده امضا است. 

موسوی عنوان کرد: سعی می‌کنیم از دراگان اسکوچیچ نیز در فوتبال زنان استفاده کنیم اما در حال حاضر او درگیر مسابقات مردان است. 

او همچنین در مورد قرارداد داوران نیز اظهار داشت: نگاه رییس فدراسیون به موضوع زنان بسیار مثبت است.  از نمایندگان مجلس نیز تشکر می‌کنم که در تمرین تیم ملی حضور پیدا کردند. همچنین از «مهین فرهادی‌زاد» معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان تشکر ویژه دارم چرا که از زمانی که در فدراسیون فوتبال حضور پیدا کردم، حمایت و کمک زیادی کرد و هر جا که دری به روی من بسته بود، کمکم کرد. حضور این عزیزان برای ما دلگرم‌کننده بود و این نشان می‌دهد که ورزش زنان برای مجموعه ارکان ورزشی کشور اهمیت دارد.

حضور تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در باشگاه‌های آسیا

رئیس کمیته زنان فدراسیون فوتبال درباره حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: اولین جلسه من با AFC برگزار شد. محور صحبت‌ها در این جلسه بازی‌های پیش رو بود و با توجه به شیوع ویروس کرونا صحبت‌هایی مطرح شد. اعلام کردم که  بازیکنان جوان و بزرگسالان واکسینه شدند،  چرا که قرار است در بازی‌های کافا شرکت کنند. این موضوع برای آن‌ها بسیار جالب بود و به ما تبریک گفتند.    

موسوی افزود: محور صحبت بر چگونگی برگزار شدن بازی‌ها بود. امسال سال اولی است که باشگاه‌ها در رقابت‌های آسیایی شرکت می‌کنند و خدارا شکر ما جزو هشت تیمی هستیم که به این مسابقات دعوت شدیم. دلیل این موضوع هم ظرفیت بالای زنان ما در فوتبال بود.  تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان افتخار این را دارد که در این مسابقات شرکت کند. قرار شد این بازی‌ها امسال برگزار شود و دو سال به صورت آزمایشی پیش رود و بعد از آن منتخب همه کشورها بتوانند در این بازی‌ها حضور پیدا کنند. امیدوارم در نشست بعدی این جلسه نیز مفید واقع شوم.

اردوهای تیم ملی فوتسال بعد از لیگ برگزار می‌شود

او در خصوص فوتسال نیز گفت: برنامه‌ریزی‌ برای تیم ملی فوتسال نیز انجام شده و منتظر هستیم تا لیگ هفته آینده به پایان برسد و به سراغ تیم ملی برویم. بازیکنان باید در این مدت استراحت کنند تا بعد از آن برای تیم ملی، اردو و بازی های دوستانه تدارک ببینیم. همیشه در خدمت فوتبال و فوتسال زنان بودم و خواهم بود. در آخر جا دارد از خبرنگارانی که رقابت‌های فوتبال و فوتسال زنان را بدون حاشیه پوشش دادند تشکر کنم. آن‌ها یار سیزدهم تیم‌های ملی هستند و امیدوارم در ادامه نیز کمک حال ما باشند. ارتباط من همیشه بارسانه نزدیک بوده و من همیشه پاسخگوی آنان بودم.

بیشتر بخوانید:
کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیحات پرسپولیس را پذیرفت
متن رای 9 میلیاردی دستیار ویلموتس به فدراسیون فوتبال رسید
دریافت حق پخش ۶۷ هزار دلاری فدراسیون فوتبال از صداوسیما

انتهای پیام /