نقاط ضعف و قوت ایران؛ از تنوع در گلزنی تا سانترهای کم تعداد و ضعیف /کفه ترازو به نفع ایران برگشت

با توجه به پیروزی شیرین تیم ایران مقابل بحرین و شکست لبنان در گروه دیگر مسابقات که رقیب بالقوه کشورمان در صورت قرار گرفتن در رتبه دوم محسوب می شد، کفه ترازو به نفع ایران بازگشته است.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، آرمان صالحی: تیم ملی فوتبال لبنان بعد از انصراف کره شمالی از دور گروهی فرصت مناسبی برای صعود داشت اما با باخت برابر ترکمنستان، شانس صعود خود را ویران کرد. این شرایط به نفع ایران، عراق، اردن و دیگر تیم هایی است که در سایر گروه ها در رتبه دوم قرار بگیرند. این اتفاق در کنار عملکرد امیدوارکننده تیم ملی تحت هدایت دراگان اسکوچیچ که نمایش خوبی در خط دفاع و حمله خود داشته، فوتبالدوستان ایرانی را به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار و خوش بین کرده است.


نقاط ضعف و قوت تیم ملی؟


تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ در 5 دیدار حضور یافته که در مجموع موفق شده ۱۴ گل به ثمر برساند و تنها 2 گل دریافت کرده است. اکثر این 14 گل روی ضدحملات و پاس‌های در عمق به ثمر رسیده است. اسکوچیچ و شاگردانش فقط یک بار از روی ضربه کرنر دروازه سوریه را گشوده‌اند. هیچ یک از گل‌های تیم ملی در دوران اسکوچیچ، روی سانتر از جناحین در به ثمر نرسیده است. در چند بازی گذشته شاگردان اسکوچیچ سانترهای زیادی روی دروازه حریفان انجام ندادند و در دیدار با بحرین هم هیچ یک از ارسال‌ها از روی ضربات شروع مجدد که اغلب توسط احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی انجام می شد، کیفیت مطلوبی نداشت.

3 تغییر احتمالی

احتمال اینکه سرمربی کروات تیم ملی برابر کامبوج با 3 تغییر تیمش را راهی میدان کند وجود دارد. در این صورت سیامک نعمتی در دفاع راست جانشین صادق محرمی و مجید حسینی در دفاع چپ به جای میلاد محمدی به میدان می‌روند. با توجه به درخشش سامان قدوس مقابل بحرین، ممکن است او از ابتدا در دیدار مقابل کامبوج به میدان برود.


شکست لبنان؛ خوشحالی ایران و اردن


در گروه دیگر یعنی گروه B رقابت ها، اردن مثل ایران از شکست لبنان خوشحال است. اردن با ۱۳ امتیاز بعد از استرالیا تیم دوم جدول است و در بازی بعدی باید برابر کویت قرار بگیرد. کویت با ۱۰ امتیاز در رده سوم است و می‌تواند در با برد مقابل اردن با توجه به بازی آخر برابر نپال، به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کند. تیم فوتبال اردن در آخرین دیدار خود در نبردی سرنوشت ساز باید مقابل استرالیا قرار بگیرد.


عملکرد امیدوارکننده شاگردان اسکوچیچ


تیم ملی کشورمان در صورت صعود از این مرحله، در دور سوم انتخابی جام جهانی با رقبای سرسختی نظیر، استرالیا، کره‌جنوبی، عربستان، و امارات رو به رو خواهد شد. با این وجود اما عملکرد شاگردان اسکوچیچ تا اینجا درخشان بوده و خوش بینی زیادی در بین مردم و اهالی فوتبال بعد از خاطرات تلخ ویلموتس در دور رفت، به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید :
تیم ملی فوتبال ایران محکوم به برد عراق
ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در مقدماتی جام جهانی
اقدامات ضدایرانی بحرین تمامی ندارد؛ دردسر بزرگ برای تیم ملی فوتبال ایران

انتهای پیام/