لحظه به لحظه با لیگ ملت های والیبال| تیم ملی ایران یک – اسلوونی ۳

تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی در چهارچوب رقابت های لیگ ملت های والیبال به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم های ملی والیبال ایران و اسلوونی امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در شهر ریمینی ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان آلکنو که شب گذشته برابر تیم ملی برزیل با نتیجه ۳ بر یک شکست خورده بودند امروز می خواستند تا پس از چهار شکست پیاپی نمایشی متفاوت را در رقابت های لیگ ملت های والیبال داشته باشند. ملی‌پوشان ایرانی در چند بازی اخیر با توجه به شکست هایی که کسب کردند در جدول رده بندی با سقوط زیادی روبرو شدند و پیش از این بازی در جایگاه نهم جدول قرار داشتند.

ست اول| ایران ۲۵ – اسلوونی ۱۴

ست نخستین بازی با کسب امتیاز برای ملی‌پوشان والیبال ایران آغاز شد در ادامه این شاگردان آلکن بودند که با درخشش بازیکنانی چون میلاد عبادی پور موسوی و کاظمی توانستند چند امتیاز بگیرند و از حریفش آن پیش بیفتند در ادامه این روند این امتیاز گیری سرعت بیشتری گرفت و تیم ملی والیبال ایران در حالی که اسلوونی تنها ۴ امتیاز داشت زودتر به امتیاز هشتم رسید تا دو تیم به وقت استراحت نخستین دست برود ، درخشش میلاد عبادی پور که به عملکردش در بازی‌های گذشته انتقادهای زیادی وجود داشت در ادامه کار شرایط بسیار متفاوتی را رقم زد به طوری که درخشش در ضربات سیلیس و همچنین دفاع فوق‌العاده و بازیکنان ایران و این ستاره باعث شد تا با کسب امتیاز های پیاپی تیم ملی ایران تنها چند دقیقه بعد به امتیاز شانزدهم برسد این روند ادامه دار بود و پس از این وقت استراحت هم این تیم ملی ایران بود که از حریفش امتیاز می‌گرفت به طوری که اسلوونی تنها موفق شد امتیاز خودش را به ۷ برساند اسلوونی که برای نخستین بار حضور در لیگ ملت های والیبال را تجربه می‌کرد و توانسته بود نمایش بی نظیری را از خود داشته باشد و تیم‌های قدرتمند و بزرگی را از پیش رو بردارد در این سطح حسابی غافلگیر شد و در نهایت این سر بام تان ایرانی بودند که با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ برنده این صحبت شدن البته نکته جالب توجه اینجا بود که در حالی که تنها یک امتیاز برای ایران باید کسب می‌شد تا اینکه به پایان برسد است ولی موفق شد با کسب ۶ امتیاز از ۸ جمع امتیازاتش را به ۱۴ رساند.

ست دوم| ایران ۲۰ – اسلوونی ۲۵

بازی در ست دوم برای تیم اسلوونی بهتر آغاز شد آنها توانستند با تدارک دادن چند حمله مناسب امتیازهای خوبی کسب کنند آنها علاوه بر اینکه امتیاز نخست نیست را به دست آوردن در ادامه کار هم موفق‌تر از ایران ظاهر شدند و با کسب سه امتیاز پیاپی فاضلی نسبتاً قابل قبولی را با شاگردان آلکنو ایجاد کردند در ادامه بازیکنان ایران با ضربات آبشار محکم و البته دفاع خوبی که داشتند توانستند فاصله را کمتر کنند با این حال در نهایت این اسلوونی بود که زودتر به امتیاز هشتم رسید تا دو تیم به وقت استراحت قانونی اولین ست بروند. در ادامه کار تیم ملی ایران توانست فاصله را کمتر هم بکند و حتی در دقایقی از بازی فاصله دو تیم به حداقل رسید اما باز هم این اسلوونیایی ها بودند که با ضربات سریع و البته دریافت مناسب برای بلندقامتان کشورمان مشکل ایجاد کردند آنها در ادامه زودتر هم به امتیاز شانزدهم رسیدند و پس از آن هم به روند خوبش آن ادامه دادند در این سفر ضربات بازیکنان ایرانی دقت ست های قبلی را نداشت و همین باعث شد تا امتیازهای خوبی به دست نیاید و در نهایت این است طوری باشد که با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ برنده این سبب شد تا در مجموعه ثابت کار در این دیدار یک بر یک برابر شود.

ست سوم| ایران ۱۹ – اسلوونی ۲۵

بازی در ست سوم هم با شروع خوب بازیکنان اسلوونی همراه شد و آن ها توانستند نخستین امتیاز را کسب کنند ، آن ها در ضربات سرویس خیلی خوب بودند و با سرویس های هدف دارشان در برخی لحظات تیم ملی ایران را با مشکل رو به رو می کردند ، با این حال آلکنو با ترتیبی که چیده بود مانع آن شد تا حریف اروپایی ها به رونو امتیاز گیری اش ادامه دهد. حضور بازیکنانی چون صالحی ، کاظمی و سعادت شرایط را بهتر کرد البته این روند خیلی ادامه دار نبود و این تیم ملی والیبال اسلوونی بود که توانست با آبشارهای قدرتی و البته دفاع خوبی که داشت باز هم امتیازهای بیشتری کسب کند امتیازهایی که در نهایت فاصله زوم را خیلی بیشتر آنها زودتر از بلند قامتان ایرانی به امتیاز شانزدهم رسیدند و پس از آن هم بروند به خودشان ادامه دادند تا در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ برنده ایست باشند و در مجموع از تیم ملی والیبال ایران با نتیجه دو بر یک پیش بیفتد.

ست چهارم: ایران| ایران ۳۰ – اسلوونی ۳۲


آلکنو تیمش را با همان آرایش اولیه وارد زمین کرد. اسلوونی ست چهارم را بهتر آغاز کرد و سه بر یک پیش افتاد. در ادامه دریافت های خوب در عقب زمین زمین ایران باعث تساوی بازی شد.این رقابت پایاپای تا امتیاز 7 ادامه دار بود. با اسپک میلاد عبادی پور، ایران زودتر به امتیاز 8 رسید. دریافت خوب در زمین ایران، با جای خالی زیرکانه کاظمی همراه شد تا ایران 9-7 پیش بیفتد. این برتری دو امتیازی همچنان حفظ شده؛ 12-10 ایران. یک دفاع عالی از سیدمحمد موسوی اختلاف را به سه امتیاز رساند. سرمربی اسلوونی وقت استراحت گرفت تا بلکه روند بازی را تغییر دهد. اسلوونی با یک دریافت خوب در عقب زمین و وارد کردن توپ به زمین ایران، اختلاف را کاهش داد.موسوی هم اسپک خود را به تور کوبید تا برتری ایران از دست برود؛ 14-14. با سرویس خوب صالحی، توپ وارد زمین ایران شد؛ اگرچه داور قبل از آن خطای پنجه دوضرب لیبروی اسلوونی را گرفت. داور به خاطر مشاجره لفظی زیر تور به بازیکن شماره 18 اسلوونی و موسوی از ایران کارت زرد نشان داد.وقت استراحت فنی دوم 16-14 به سود ایران رقم خورد. اختلاف دو امتیازی با اسپک های خوب مهاجمان ایران حفظ شده؛ 20-18. خطای پنجه دوضرب سعید معروف باعث تساوی دو تیم شد.با ثبت نتیجه تساوی 20-20 آلکنو وقت استراحت گرفت.بردیا سعادت برای کمک به دفاع روی تور به جای معروف وارد زمین شد. بازی در اواخر ست چهارم حساس پیش می رود؛ 22-22. اسلوونی زودتر به امتیاز23 رسید و آلکنو وقت استراحت گرفت. با تساوی دو تیم در امتیاز 23،سرمربی اسلوونی تایم اوت درخواست کرد. سیدمحمد موسوی یک امتیاز سرویس از ساعد لیبروی اسلوونی گرفت تا ایران زودتر به امتیاز 24 برسد.درخواست بازبینی آلکنو روی امتیاز 25 اسلوونی فایده ای نداشت.دو تیم در امتیاز 25 برابر شدند.این رالی همچنان ادامه دارد؛ 27-27.اسفندیار برای قرار گرفتن در خط سرویس وارد زمین شد.صابر کاظمی یک امتیاز سرویس گرفت تا ایران بعد از مدت ها یک امتیاز پیش بیفتد؛ 29-28.این بار اسلوونی یک امتیاز پیش افتاد؛ 31-30.سرویس بازیکن اسلوونی با چاشنی شانس و بعد از برخورد به تور در زمین ایران خوابید.اسلوونی 32-30 برنده ست چهارم شد.
بدین ترتیب اسلوونی موفق شد 3 بر یک بازی را از ایران ببرد.

بیشتر بخوانید:
لیگ ملتهای والیبال| ایران 1 برزیل 3/ اشتباهات فردی، سوهان اعصاب؛ دستگرمی سلسائو مقابل شاگردان آلکنو
لیگ ملتهای والیبال سرشار از جوائز نقدی برای والیبالیستها
سایت فروش بلیت لیگ ملتهای والیبال از دسترس خارج شد!

انتهای پیام/