یحیی گل محمدی امشب با قهرمانی در سوپرجام، تاریخ‌ساز می‌شود؟

عصر امروز دیدار سوپرجام ایران بین دو تیم پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد تا بعد از وقفه‌ای طولانی قهرمان این رقابت هم سرانجام مشخص شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، این دیدار اما حساسیت بالایی برای یحیی گل محمدی دارد چرا که او با قهرمانی در این دیدار می‌تواند رکورد جذابی را برای خود جفت و جور کند.

یحیی مربی جوانی نیست اما کم‌کم وارد یکی از پرافتخارترین‌های دوران فعالیت خود می‌شود و این جام برای او اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. هر چند گل‌محمدی قهرمانی آسیا را در گام آخر از دست داد و دو بار در نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی با پرسپولیس ناکام ماند اما به پشتوانه قهرمانی فصل گذشته در لیگ برتر حالا دنبال دومین جامش با پرسپولیس می‌گردد.

جامی که قبلاً به عنوان بازیکن و سرمربی برده بود و از این حیث یک رکورد جالب و ویژه دارد.  سال ۱۳۸۴ تنها سالی در دهه ۸۰ بود که سوپرجام برگزار شد و صباباتری پرستاره به عنوان قهرمان جام حذفی در یک دیدار جنجالی و پرحاشیه با ۴ گل فولاد قهرمان لیگ را شکست داد و جام را گرفت. یحیی گل‌محمدی در قامت سرمربی ذوب‌آهن دو بار متوالی قهرمان جام حذفی شد.

بار اول سوپرجام بین تیم او و سپاهان برگزار نشد اما بار دوم تیم او موفق شد استقلال اهواز قهرمان لیگ پانزدهم را در وقت‌های اضافه ۴ بر ۲ شکست دهد و سوپرجام را به عنوان سرمربی هم ببرد. حالا یحیی دنبال سومین سوپرجام شخصی و چهارمین سوپرجام متوالی پرسپولیس است و برای بردن تراکتور با تمام مشکلات فنی و غیر طبیعی بودن دوران آماده‌سازی تیمش انگیزه و اشتیاق دارد.

در پایان باید گفت؛ سوپرجام فوتبال ایران جام غریبی است چرا که طی دو دهه گذشته فقط شش بار قهرمانش را شناخته؛ یک بار در دهه ۸۰ و سه تا هم در دهه ۹۰ بوده که این پنجمی هم مربوط به آخرین سال این دهه خواهد بود. پرسپولیس فرصت این را داشت که در دهه ۸۰ چهار بار در سوپرجام حاضر شود. دو بار در نقش قهرمان لیگ برتر و دو بار هم به عنوان برنده جام حذفی اما در تمام آن سال‌ها سوپرجام برگزار نشد. با این حال پرسپولیس همین حالا پرافتخارترین و رکورددار سوپرجام است چرا که سه بار متوالی این جام را برده و حالا دنبال چهارمینش می‌گردد تا رکوردش را بهتر کند. با این حال عجیب است که بدانیم فقط یکی از این سه جام با برگزاری مسابقه به دست آمده آن هم در شرایطی نه چندان جالب.

بیشتر بخوانید:
نبرد حساس قرمزها برای تصاحب جام قهرمانی سوپرجام ایران!
اولین مربی فوتبال ایران که با دو تیم سوپرجام را می برد
استراتژی کادر فنی پرسپولیس در سوپرجام با تراکتور مشخص شد + ترکیب
تکلیف مغانلو برای فینال سوپرجام مشخص شد

انتهای پیام/