المپیک توکیو|60هزار پلیس برای امنیت المپیک/ 55 کرونایی تا این لحظه در ژاپن

تعدادی از شهروندان توکیو بار دیگر شب گذشته در مقابل مکانی که ضیافت روسای برگزار کننده رقابت های المپیک برگزار شد به برگزاری این دوره از مسابقات در دوران کرونا معترض شدند.

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شب گذشته ضیافتی با حضور 40 نفر از روسای کمیته بین المللی المپیک و مسئولان برگزاری بازی های المپیک در ژاپن برگزار شد تا آغاز رسمی بازی های این دوره را اعلام کنند. این ضیافت به دلیل رعایت شیوه های بهداشتی در ایام کرونا بدون صرف شام برگزار شد. نکته قابل توجه تجمع تعدادی از شهروندان توکیو بود که اعتراض خود را به برگزاری مسابقات نشان دادند و خواستار لغو بازی های المپیک از مسئولان شدند.این درحالیست که رقابت های المپیک از اول مرداد رسما آغاز می شود و تیم های مختلف از چند روز قبل راهی توکیو شده اند.

* از بدو آغاز کار کمیته های برگزاری مسابقات المپیک در ژاپن که شامل پرسنل های خدماتی، اداری و غیره در بخش های مختلف می شود تا کنون 55 نفر مبتلا به کرونا شده اند. همین مسائل باعث افزایش سخت گیری های ژاپنی ها برای برگزاری این مسابقات شده است. روز گذشته طبق اعلام وزارت بهداشت این کشور بالغ بر هزار نفر کرونایی جدید در کشور ژاپن  به ‌آمار گذشته اضافه شدند.

* برای برقراری امنیت در توکیو و شهرهای مجاور که مسابقات المپیک اجرا می شود 60 هزار نیروی امنیتی و پلیس در نظر گرفته شده تا امنیت مسابقات و پایتخت ژاپن را تامین کنند.

* همچنین برای عبور و مرور راحت تر ورزشکاران و خبرنگاران خارجی حاضر در توکیو مسیرهای جداگانه ای در نظر گرفته شده تا آنها مسیر دهکده تا مکان های برگزاری بازی ها را بدون مشکل طی کنند. این مسیرها تا پایان بازی های پارالمپیک برقرار خواهد بود.

* ابتلای دو بازیکن فوتبال آفریقای جنوبی به کرونا باعث نگرانی اعضای تیم های ژاپن، فرانسه و مکزیک همگروه های تیم امید آفریقای جنوبی شده است. این تیم ها که باید با آفریقای جنوبی بازی کنند اعلام کرده اند نگران هستند که در اثر رویارویی با آفریقای جنوبی از سوی اعضای این تیم ویروس کرونا به آنها منتقل نشود و خواستار رسیدگی و نظارت بیشتر بر اردوی آفریقای جنوبی شده اند. تیم فوتبال ژاپن اولین دیدار خود را باید مقابل آفریقای جنوبی برگزار کند.

بیشتر بخوانید:
المپیک توکیو| دهکده ورزشکاران امنیت خود را از دست داد
المپیک توکیو| بزرگترین اسپانسر المپیک انصراف داد
المپیک توکیو| کاروان ایران بدون کرونا/آغاز تمرینات تیراندازی از فردا

انتهای پیام /