درد دل طلایی المپیک که به اجبار نقره ای شد

عباس جدیدی پس از سال ها با حضور در برنامه ویژه المپیک با مردم درد دل کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، عباس جدیدی، پیشکسوت کشتی ایران درباره تجربه و خاطره خود از حضور در المپیک گفت: هنوز هم یاد و خاطره تلخ مسابقه فینالم در المپیک آتلانتا می‌افتم. خواسته یا ناخواسته یادم می‌افتد که طلای المپیک من را گرفتند و به حریف آمریکایی دادند.

وی افزود: البته جالب است بدانید که مدتی پیش کرت انگل آمریکایی به من پیام داد و خودش هم اذعان داشت که آن طلا حقش نبود!

جدیدی گفت: به هر حال گذشت و تمام شد؛ مدال و رنگ مدال دیگر مهم نیست. من مدالم را از مردم گرفتم. وقتی از المپیک ۱۹۹۶ برگشتم و اشک شوق و استقبال مردم را دیدم، آن موقع فهمیدم اصلی ترین مدال طلای المپیک را باید از مردم گرفت.

او در ادامه درباره برخی ناداوری‌ها در میدان المپیک گفت: به نظرم تا زمانی که در خصوص دیپلماسی ورزشی منفعل باشیم، باز هم این اتفاقات تکرار می‌شوند. ورزش ما باید در فدراسیون‌های جهانی و IOC نماینده داشته باشد. وزارت ورزش و جوانان ما در این زمینه ضعیف عمل کرده است. کشتی ایران از ارکان مهم کشتی در دنیا است، اما حتی در اتحادیه جهانی کشتی یک نماینده نداریم تا از حق بچه‌ها دفاع کند.

جدیدی در پایان درباره پیش بینی خود از عملکرد کاروان کشتی کشورمان در المپیک توکیو گفت: فکر می‌کنم غیر از حسن یزدانی که همه روی طلایش حساب باز کرده اند، هم آزاد و هم فرنگی کاران ما حداقل شایستگی کسب چهار مدال را دارند.

بیشتر بخوانید:
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| مصدومیت ورزشکار کنیایی و از دست دادن مسابقات
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان سفر مشعل المپیک
المپیک 2020 توکیو| نشست کادر سرپرستی کاروان ایران با سرپرستان تیم‌ها+عکس
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| ایران بیستمین کاروان رژه افتتاحیه!
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| اولین رکوردشکنی در تیر و کمان
انتهای پیام/