المپیک 2020 توکیو|نتایج روز پایانی کاروان ایران در المپیک توکیو

سجاد گنج‌زاده در پانزدهمین روز المپیک توکیو در کاراته موفق به کسب آخرین مدال طلا برای کاروان ایران شد اما با وضعیتی نگران کننده راهی بیمارستان شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ و روز پایانی برای نمایندگان ایران، دو ملی‌پوش کاراته به روی تاتامی رفتند. سجاد گنج زاده آخرین نماینده ایران در المپیک توکیو توانست در وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا شود. حمیده عباسعلی دیگر نماینده ایران در کاراته با وجودی که از شانس‌های کاروان ایران بود در دور نخست متوقف شد. 

 کاروان ورزش ایران با این حساب با ۳ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود در المپیک توکیو پایان داد. 

جواد فروغی در نخستین روز المپیک در تپانچه بادی صاحب مدال طلا شد که نخستین مدال تیراندازی در المپیک و نخستین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو است. بعد از آن محمدعلی ساروی در یازدهمین روز بازی‌های المپیک توکیو در کشتی فرنگی به مدال برنز رسید.

در دوازدهمین روز المپیک محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا و علی داوودی در فوق سنگین وزنه برداری صاحب مدال نقره شدند.

حسن یزدانی در سیزدهمین روز بازی‌ها در کشتی فرنگی صاحب مدال نقره و امیرحسین زارع در چهاردهمین روز از المپیک در کشتی آزاد صاحب مدال برنز شدند.


*کاراته: 
حمیده عباسعلی
 نماینده ایران در وزن مثبت ۶۱ کیلوگرم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان در گروه B کومیته زنان، در مبارزه نخست خود مقابل لامیا معطوب دارنده مدال‌ برنز جهان ۲۰۱۸ از الجزایر به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید اما در دومین مبارزه مقابل النا کویریچی از سوئیس ۴ بر صفر شکست خورد تا کارش برای صعود به نیمه نهایی سخت‌تر شود. او در سومین مبارزه مقابل فریال عبدالعزیز از مصر که پیش از این دو مبارزه خود مقابل رقبای چین و سوئیس را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، به روی تاتامی رفت و در پایان با نمایشی خوب در حالی که از حریف عقب افتاده بود در نهایت به برتری ۹ بر ۷ رسید.

حمیده عباسعلی در چهارمین و آخرین مبارزه مرحله گروهی مقابل گونگ لی از چین به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر ۴ شکست خورد تا با مجموع ۲ پیروزی و ۲ شکست از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازبماند و از دور رقابت‌ها کنار برود.  روز گذشته سارا بهمنیار نیز در دور نخست متوقف شد. 

سجاد گنج‌زاده تنها کاراته‌کای مردان ایران در المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان، در دور نخست رقابت‌های گروهی وزن ۷۵+ کیلوگرم، برابر ایوان کوسیچ دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ از کرواسی به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. گنج‌زاده در دومین دیدار مرحله گروهی برابر طارق حامدی از عربستان به نتیجه تساوی رضایت داد.

او در سومین مبارزه مقابل بریان ایر از آمریکا ۶ بر صفر و در چهارمین مبارزه مقابل دانیل گایسینسکی از کانادا با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. گنج زاده در مجموع با 3 پیروزی و یک تساوی به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه نهایی المپیک توکیو شد.

گنج زاده در مرحله نیمه نهایی مقابل اوگور آکتاش دارنده مدال برنز جهان و نفر نخست رنکینگ از ترکیه با نتیجه ۲ بر ۲ و با امتیاز سانشو به برتری رسید و راهی فینال المپیک توکیو راه یافت.

او در دیدار فینال برابر طارق حامدی از عربستان در حالیکه پس از یک دقیقه با نتیجه ۴ بر یک عقب بود با ضربه محکم پای چپ حریف عربستانی بر روی صورتش به روی تاتامی افتاد و در حالت بیهوشی قرار گرفت. گنج‌زاده سپس با برانکارد از تاتامی خارج شد. پس از این اتفاق ۵ داور میدان وارد شور شدند و در نهایت کاراته‌کای عربستانی را به دلیل وارد ضربه محکم به گنج‌زاده دیسکالیفه اعلام کردند تا مدال طلا از آن سجاد گنج‌زاده شود.

اما شدت ضربه به حدی بود که گنج زاده هیچ حرکتی نداشت و او را با برانکارد از سالن خارج کردند تا وضعیت او نگران کننده به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:
المپیک 2020 توکیو|پیام قدردانی مقام معظم رهبری از مدال آوران المپیک توکیو
المپیک 2020 توکیو| تیم ملی برزیل با غلبه بر اسپانیا قهرمان شد
المپیک 2020 توکیو| اقدام جالب گنج زاده در برابر مربی اش
المپیک 2020 توکیو| گنج‌زاده: دستم شکسته بود اما مصمم ادامه دادم
المپیک ۲۰۲۰ توکیو|‌ نتیجه و خلاصه بازی تیم های ملی برزیل و اسپانیا
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| نتیجه و خلاصه بازی بسکتبال اسلوونی ۹۳ – استرالیا ۱۰۷
المپیک ۲۰۲۰ توکیو| گنج زاده به فینال رقابت‌های کاراته صعود کرد

انتهای پیام /