ملی پوشان وزنه برداری به دنبال افتخار آفرینی در پارالمپیک

تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین در غیاب زنده یاد سیامند رحمان راهی توکیو می شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین؛ رشته وزنه ‌برداری فعالیت خود را در سال ۱۹۶۴ میلادی تحت پوشش IPC آغاز کرد و در سال ۱۳۶۵ همزمان با شروع فعالیت این رشته در ایران رقابت های قهرمانی کشور آن نیز برگزار گردید.

نخستین اعزام برون مرزی تیم ملی وزنه برداری ایران در سال ۱۹۸۸ به بازی‌های پارالمپیک سئول با یک ورزشکار انجام شد.

دومین تجربه تیم ملی کشورمان پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا همراه با کسب یک مدال نقره و دو نشان برنز بود.در ۲۰۰۰ سیدنی اولین مدال طلا بازی های پارالمپیک برای وزنه برداران ایران رقم خورد و در این دوره از مسابقات ۳ مدال نقره و یک نشان برنز نیز برای تیم ملی بدست آمد.

در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن، ملی پوشان کشورمان موفق به کسب ۵ مدال شامل ۲ طلا و ۳ برنز شدند تا نسبت به دوره قبل یک طلا به تیم ملی اضافه شود.

در بازی های ۲۰۰۸ پکن تیم ملی ایران با هفت ورزشکار حاضر شد که در نهایت با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

چهار سال بعد در پارالمپیک لندن ۲۰۱۲، تیم ملی با هشت وزنه بردار راهی مسابقات شد و توانست تعداد مدال های طلای خود را به ۴ عدد ارتقا دهد و با کسب ۶ نشان نسبت به ادوار گذشته نتیجه بهتری را بدست آورد تا در این بازی ها شاهد درخشش تیم ملی وزنه برداری ایران در پارالمپیک باشیم.

در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، تیم ملی با شش ورزشکار در بازی ها شرکت کرد و در نهایت با کسب ۳ مدال شامل ۲ طلا و یک برنز به کار خود پایان داد.

وزنه برداران کشورمان تاکنون توانسته‌اند مدال‌ های فراوانی را در این رشته ورزشی کسب نمایند و مرحوم سیامند رحمان ورزشکاری بود که در پارالمپیک ریو با مهار وزنه ۳۱۰ کیلویی، رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد و اکنون در پارالمپیک توکیو جای خالیش برای تمام علاقه مندان به این رشته در سرتاسر دنیا احساس می شود.

 تیم ملی کشورمان با امیر جعفری، روح اله رستمی، سید حامد صلحی پور، سامان رضی و منصور پورمیرزایی با هدایت علی اصغر رواسی و مربیگری علی فخرآور راهی پارالمپیک توکیو می شود تا با کسب مدال های خوشرنگ برای کاروان کشورمان افتخار آفرین کنند.

بیشتر بخوانید :
خبر خوب برای قهرمانان پارالمپیک/ معافیت یک فرزند از سربازی
جودوکار پارالمپیکی: تنها به مدال طلای پارالمپیک فکر می‌کنم
مرحله دوم از واکسیناسیون کاروان پاراالمپیک ایران انجام شد+عکس

انتهای پیام/