عطایی: در والیبال دنیا نتیجه گیری در رده های پایه الویت ندارد

سرمربی تیم ملی جوانان ایران از برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی نوجوانان کوبا خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، همزمان با حضور تیم ملی نوجوانان کوبا در تهران جهت شرکت در هفدهمین دوره رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان، تیم ملی جوانان کشورمان عصر امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی نوجوانان کوبا خواهد رفت.

تیم ملی جوانان در گروه C مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های آرژانتین، مراکش و بلژیک هم‌گروه است و مسابقات خود را از ۱ تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در شهر کالیاری ایتالیا برگزار می‌کند. طبق قرعه جوانان ایران کار ساده‌ای نخواهند داشت و رقبای قدری مانند آرژانتین را در پیش‌رو دارند.

بهروزعطایی سرمربی تیم ملی جوانان با نگاهی اجمالی به وضعیت بازیکنانش گفت: بازیکنانم علاوه بر این که جوان هستند، تجربه کمی هم در والیبال و حضور در میادین مختلف دارند. برگزار نشدن مسابقات قهرمانی آسیا نیز به این موضوع دامن زد. ضمن این که با توجه به شرایط حاکم در دنیا نتوانستیم دیدار تدارکاتی برون‌مرزی داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ادامه داد: تیم‌ها در حال ورود به کشور هستند و با هماهنگی‌های انجام شده قرار است با چند کشور بازی تدارکاتی داشته باشیم که اولین دیدار ما امروز (جمعه) با تیم ملی نوجوانان کوبا خواهد بود. این دیدارها تا حدودی می‌تواند جای خالی مسابقات تدارکاتی برون‌مرزی را پر کند.
عطایی در ادامه به دشوار بودن شرایط اشاره و اظهار امیدواری کرد:در تلاش هستیم ملی‌پوشان جوان با عملکردی قابل قبول مردم و خانواده والیبال را راضی کنند.
سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص همگروهی تیم ملی نوجوانان ایران با تیم های لهستان، هند، گواتمالا و نیجریه بیان داشت: امیدوارم تیم ملی کشورمان ضمن ارائه نمایشی قدرتمند، از این گروه صعود کند. البته گواتمالا و هند نیز شانس صعود دارند اما هند مدتی است از والیبال دورمانده است و دو تیم آفریقا هم والیبال باکیفیتی ندارند. در این مرحله لهستان تنها رقیب سرسخت و قدرتمند ما خواهد بود.

عطایی افزود: «در دیدارهای تدارکاتی تیم ملی نوجوانان و جوانان، استعدادهای خوبی در میان نوجوانان دیدم. برای بسیاری از کشورها کسب نتیجه در مسابقات نوجوانان و در کل مسابقات رده‌های پایه اولویتی ندارد. بلکه شناسایی استعدادها و گرفتن خروجی برای آینده والیبال کشورها هدف محکم‌تری است که بسیاری از اهالی فن به دنبال آن هستند. البته استثنا هم وجود دارد و برخی از کشورها تمایل دارند در بخش رده‌های سنی نتایج خوبی بگیرند.

وی ادامه داد: برای این صحبتم دلیل دارم. تیم ملی نوجوانان کشورمان در مسابقات جهانی مکزیک به قهرمانی رسید، اما از آن تیم تنها فرهاد قائمی به تیم بزرگسالان معرفی و بعد به یک ستاره تبدیل شد.

عطایی در پایان اضافه کرد: برای مسعود آرمات و تیم ملی نوجوانان آرزوی موفقیت می‌کنم اما آن چه که از نظر من به عنوان یک مربی اهمیت دارد معرفی نسلی جدید از این تیم به تیم بزرگسالان است.

بیشتر بخوانید:
پاراالمپیک 2020 توکیو|پایان نگرانی‌ها / تست کرونای تمام بازیکنان تیم والیبال نشسته منفی شد
ستاره والیبال ایران باز می گردد
بررسی عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک توکیو

انتهای پیام /