کاوه: نمی‌خواهیم نتایج جوانان را مصادره کنیم/درستکار با کشتی ناآشنا نیست

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: نمی‌خواهیم نتایج جوانان را در مسابقات جهانی مصادره کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره مسابقات جهانی روسیه، عنوان کرد: برای مسابقات جوانان، بچه ها را حدود 10 ماه در نظر داشتیم. نظر رئیس فدراسیون بر این است که ما باید به سمت پشتوانه سازی برویم که این اتفاق در حال رخ دادن است. مسابقات اوکراین، جام تختی و اردوهایی که برای بزرگسالان داشتیم این جوانان را انتخاب کردیم.

وی افزود: مسابقات خوب بود. آمریکا، روسیه، ترکیه، آذربایجان و گرجستان با تمام موجودیت خود آمدند و بچه های ما هم خیلی خوب کشتی گرفتند. من تمام سعی خود را کردم تا این موضوع را به آنها القا کنم که مسابقات جوانان سخت نیست و شروعی برای آینده است. ارتباط خود را از لحاظ روحی، روانی و عاطفی با آنان بیشتر کردیم چرا که آن ها آینده کشتی کشور هستند.

وی از کشتی روسیه و قیاس آن با کشتی ایران افزود: روس ها حتی تیم بزرگسالان آن ها در اوزان مختلف یک نیمه خوب و یک نیمه ضعیفی دارند. در اوزان نیمه روس ها دچار ضعف هستند. خیلی از کشتی ها را نزدیک باختند. ما در کشتی با روس ها از 4 کشتی یکی از آن ها را بیشتر نباختیم و رقابت ها بسیار نزدیک بود. ما نمی خواهیم بچه ها را مصادره کنیم این بچه ها در باشگاه ها و شهرهایشان تمرین کردند ولی دوره 6 ماهه خوبی را در کنار آنان سپری کردیم و آمار خوبی داشتیم. در اوزان پایین ما در این یکی دو سال گذشته با هند مشکل داشتیم ولی در این مسابقات توانستیم هندی ها را به راحتی ببریم. بچه ها از لحاظ آماری در این رقابت ها خیلی خوب بودند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان با اشاره به روند پشتوانه سازی تصریح کرد: کشتی یک ورزش انفرادی است و در درجه اول بحث پشتوانه بسیار مهم است. اگر این جوانان را حمایت کرده و برای آینده آنها برنامه ریزی کنیم می شود آنها را به تیم بزرگسالان تزریق کرد. فقط بحث کشتی گیری نیست برای مثال یک کشتی گیر که از قزاقستان سوم شد وقتی به کشورش بازگشت از طرف دولت با جوایز خوبی مواجه شد و این انگیزه برای جوانان دیگر می شود. ما جوانان خوبی داریم در ابتدا حمایت کنیم و بعد برنامه ریزی حقیقی برای آنان داشته باشیم. در این مسابقات کشتی گیر وزن کم کن نداشتیم. در گذشته قهرمان می شدیم ولی دیگر از جوانان به بعد قطع می شدند.

کاوه یادآور شد: امروز می بینم رحمان عموزاد از بعد از انتخابی تیم ملی که از 57 کیلو نتوانست موفق شود بلافاصله به 61 کیلو آمد و در انتخابی جوانان ما رحمان سوم شد اما در وزن جدید آمد و کار کرد. نباید این بچه ها در جوانان قطع شوند. صحبت و برنامه فدراسیون این است که بتوانیم با پشتیبانی و برنامه ریزی خوب حمایت کنیم. حداقل 3 الی 4 نفر از آنها عضو تیم ملی می شوند و امیدوارم بتوانیم بیشتر از این کشتی گیر را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم البته نه فقط این ها، از جوانان شایسته دیگری که پتانسیل آن را دارند هم استفاده خواهیم کرد. به طور کلی برنامه جدی فدراسیون بها دادن به این جوان ها است.

محسن کاوه درباره انتصاب پژمان درستکار عنوان کرد: به عنوان مدیر تیم های ملی زمانی که با آقای دبیر و سوریان صحبت می کنیم اختلاف نظراتی داریم اما وقتی که تصمیماتی گرفته می شود از آن دفاع می کنیم. همان طور که کشتی باید در حال پوست اندازی باشد، مربیان هم باید همین گونه باشند. خیلی صحبت ها انجام شد در این خصوص که چه کسی این انتصاب را بگیرد. او هم جوان بسیار خوبی است و چندین سال هم هست مربیگری می کند، او در این کار نا آشنا نیست. ما هم باید او را کمک کنیم چرا که یک بدنه جوان مربیگری هستند.

کاوه که با رادیو ورزش صحبت می کرد در پاسخ به این سوال که سرمربی چه میزان در کشتی گیران ما تاثیر می گذارد؟ گفت: در بحث مربیگری و جایگاه آن و این که امنیت شغلی و کاری را در آینده داشته باشند بحث های متعددی داشتیم. در صورت نتیجه گرفتن و نگرفتن هم زود به تغییرات دست می زدیم. در دنیای مجازی هم که مزاجی شده و خیلی ها به سمت مخالف بودن می روند و نقد منصفانه ندارند. این بچه هایی که آمدند می شود به آن ها اعتماد و حمایت کرد.