پاراالمپیک 2020 توکیو|اعلام همبستگی با مردم افغانستان در افتتاحیه

علیرغم عدم حضور ورزشکاران افغانستان در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، در مراسم افتتاحیه این رقابتها پرچم این کشور حضور خواهد داشت. 

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو تا ساعاتی دیگر در ورزشکاه ملی توکیو برگزار خواهد شد و طی آن کشورهای شرکت کننده در این دوره از مسابقات رژه خواهند رفت.

این در حالی است که ورزشکاران افغانستان بدلیل شرایط این کشور پس از تسلط طالبان بر کابل نتوانستند در این دوره از بازیها حضور داشته باشند اما قرار است برای ابراز همدردی با مردم افغانستان پرچم این کشور در مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته باشد تا با مردم این کشور اعلام همبستگی شود.

 اندرو پارسونر، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)  روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: « اگرچه هیچ ورزشکار افغان نتوانست شرکت کند، ما پرچم افغانستان را در مراسم افتتاحیه به نشانه همبستگی قرار می دهیم.  ما نماینده UNHCR (آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد) را به عنوان پرچمدار به نشانه همبستگی در اینجا دعوت کرده ایم.  ما دوست داریم آنها را اینجا داشته باشیم.  متأسفانه امکان پذیر نیست، اما ما آنها را از لحاظ روحی در اینجا خواهیم داشت».

بیشتر بخوانید:
پاراالمپیک 2020 توکیو| برنامه رقابت های ورزشکاران کشورمان در روز سوم
پاراالمپیک 2020 توکیو|تصاویر اختصاصی از وضعیت کاروان ایران یک روز مانده به افتتاحیه +…
پاراالمپیک 2020 توکیو| اولین مورد کرونای ایران در دهکده بازیهای پارالمپیک توکیو
پاراالمپیک 2020 توکیو| تصاویر اختصاصی از مرکز رسانه ای بازی های پاراالمپیک توکیو
پاراالمپیک 2020 توکیو| اخراج جودوکار گرجستانی از پارالمپیک به دلیل مستی