دبیر: در بودجه کشتی باید تجدید نظر شود/ 150 میلیارد پول می خواهیم

برای اعزام تیم های جوانان به روسیه 5 میلیارد هزینه کردیم و الان برای اعزام تیم های بزرگسالان به جهانی نروژ نیز هزینه های زیادی از قبیل تهیه بلیط و هزینه لایسنس که به یورو است را داریم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر قرار است که در المپیک ها نتیجه بگیریم باید از الان به فکر باشیم نه یکسال مانده تا المپیک، الان وقتش است که تیم های جوان خود را به رقابت های بین المللی بفرستیم تا محک بخورند و ساخته شوند و همه ی این ها نیاز به بودجه کافی دارد.
وی ادامه داد: الان به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام می کنم که 3 سال تا المپیک زمان داریم و برای اینکه بتوانیم در المپیک بعدی موفق باشیم نیاز به کمک آن ها داریم.
دبیر تصریح کرد: خانواده کشتی باید همه کنار هم قرار بگیرند تا جایگاه این ورزش در کشور بالا بیاید و این یک دغدغه اصلی و مهم است. ضمن اینکه بودجه کشتی نیز باید بالا بیاید.
وی ادامه داد: برای اعزام تیم های جوانان به روسیه 5 میلیارد هزینه کردیم و الان برای اعزام تیم های بزرگسالان به جهانی نروژ نیز هزینه های زیادی از قبیل تهیه بلیط و هزینه لایسنس که به یورو است را داریم.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: کشتی مانند برخی از ورزش ها درآمدزا نیست اما مسئولین ما در سالن کشتی المپیک با توجه به کسب مدال کشتی گیران سینه های خود را سپر می کنند.
دبیر در مورد چرخه ی انتخابی گفت: تا روزی که در فدراسیون هستم به برگزاری یک مسابقه انتخابی صرف اعتقاد ندارم و معتقدم که کشتی گیران باید در یک بازه ی زمانی چند ماه و در یک چرخه و با حضور در مسابقات مختلف از جمله رقابت های بین المللی محک بخورند.
وی ادامه داد: بارها شاهد این بودیم که یک کشتی گیر در شهریورماه مدال گرفته و تا خردادماه که رقابت های انتخابی بوده در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده و کشتی ما از این موضوع ضربه خورده، ما نباید قهرمانان خود را رها کنیم و باید آن ها را در یک مسیر مشخص قرار دهیم تا برای تیم ملی انتخاب شوند.
رئیس فدراسیون کشتی گفت: کرونا باعث شده است که کشتی ضربه بخورد و ورودی به آن بسیار کم شود و در سال های آینده شاهد تأثیرات آن خواهیم بود. برای برگزاری مسابقات نونهالان مشکلات فراوانی داریم اما در تلاشیم که برای اینکه کشتی بیشتر از این متضرر نشود آن را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: پس از رقابت های جهانی نروژ، برگزاری  اجرای چرخه انتخابی را مدنظر داریم، اما ممکن است شرایط کرونا بر روی کار ما تأثیرگذار باشد.
دبیر تصریح کرد: کمپ تیم های ملی بزودی یا در این هفته یا در هفته آینده با حضور 4 مدال آور المپیک توکیو افتتاح می شود و کشتی گیران می توانند از امکانات خانه های کشتی و محوطه ی آن در یک فضای 20 هزار متری به صورت مستقل استفاده نمایند.
وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه گفت: ارتباط با اصحاب رسانه می تواند بستری برای پیشرفت و روند رو به جلوی کارها باشد.
رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 150 میلیارد تومان بودجه لازم برای انجام امورات کشتی در سال است و هزینه های ما بالاست اما دریافتی ما کم است، حکومت و دولت بدانند که هزینه در کشتی سرمایه گذاری است چرا که باعث بالا رفتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی و جهانی می شود، پس باید در بودجه کشتی تجدید نظر شود.


بیشتر بخوانید:
علیرضا دبیر:اگر یزدانی طلا می‌گرفت به غلام محمدی می‌گفتیم غلام مورینیو!
علیرضا دبیر در رزمایش ورزش احسان:هرچقدر مردم پای کار باشند موفق تر خواهیم بود
علیرضا دبیر:از لحاظ بدنی از روس ها عقب هستیم

انتهای پیام /