اسکوچیچ چطور در شرایط بحران، تصمیم درست گرفت؟

تیم فوتبال ایران با برتری سه بر صفر مقابل عراق توانست با کسب شش امتیاز دوباره صدرنشین گروه خود در انتخابی جام جهانی شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شاگردان دراگان اسکوچیچ موفق شدند با برتری سه گله مقابل عراق بار دیگر به صدر جدول گروه خود برگردند اما این مسابقه نکات جذابی داشت که نشان می دهد دراگان اسکوچیچ در مسیر درستی گام برداشته و می تواند در لحظه حریف را آنالیز کند.

حوالی دقیقه شصت بازی بود که سعید عزت اللهی هافبک دفاعی قدرتمند تیم ملی ایران به دلیل برخورد با سر یکی از بازیکنان عراق روی زمین افتاد و به دلیل شکستگی بینی از زمین مسابقه خارج شد. اینجا بود که باید اسکوچیچ تصمیم درست و به موقعی را با توجه به شرایط مسابقه می گرفت و سامان قدوس را به زمین مسابقه فرستاد.

در وهله نخست تصور بر این بود که قرار است تاکتیک تیم ملی ایران روی کاغذ تهاجمی تر شود اما احمد نوراللهی یک گام عقب‌تر آمد تا سامان آزادانه‌تر بتواند همزمان در نقش هافبک دفاعی و در مواقع لزوم به عنوان بازیساز کارش را پیش ببرد.

با حضور سامان قدوس آرایش تیم ملی ایران در حالت دفاعی به ۲ ۳ ۱ ۴ تغییر یافت و این همان نکته‌ای بود که باعث شد عراق باز هم نتواند به دروازه تیم ملی ایران نزدیک شود و خطری را پی‌ریزی کند.

در ادامه با اضافه شدن کریم انصاری‌‌فرد بازوی تهاجمی تیم افزایش پیدا کرد تا شاگردان اسکوچیچ در ثانیه‌های پایانی گل سوم را نیز بزنند.

بیشتر بخوانید:
جمله‌ای که از رئیس فیفا مخفی ماند:« حضور زنان در ورزشگاه آزادی باید اتفاق بیوفتد»
سیو بیرانوند جزو بهترین های هفته انتخابی جام جهانی در آسیا
نصرتی: انتظار از پست دفاع چپ و راست تیم ملی بیشتر است
ذوالفقارنسب: آرامش تیم ملی مقابل عراق از آثار حضور اسکوچیچ است
تمجید AFC از مثلث خط تهاجمی تیم ملی کشورمان

انتهای پیام/