ماجراجویی تازه تیم ملی والیبال ایران برای قهرمانی آسیا با مربی ایرانی

موفقیت سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در آسیا کلیدی برای ورود مربیان ایرانی به تیم ملی به حساب می‌آید و شکست او می‌تواند، پایانی بر حضور گزینه داخلی روی میز رئیس فدراسیون باشد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ژاپنی‌ها هر چقدر در میزبانی از رویدادهایی مثل جام جهانی والیبال و قهرمانی جهان، مهارت و سابقه دارند، اما در برگزاری مسابقات قهرمانی مردان آسیا، کاملاً بی‌میل نشان داده‌اند. اولین و آخرین باری که ژاپن میزبان مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بوده به سال 1983 برمی‌گردد که توانست در شهر توکیو برای دومین بار قهرمان آسیا شود.

ژاپن با اینکه پس از سال 1983 توانست هفت بار دیگر هم جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببرد، اما هرگز تمایلی برای میزبانی نشان نداد تا اینکه مسئولیت برگزاری رقابت‌های امسال را بر عهده گرفت.

مسابقات سال 2021 همچنین نقطه عطفی در والیبال ایران به حساب می‌‌آید، چون بعد از حدود 10 سال، چند ستاره کهنه‌کار در تیم حضور ندارند و کادر فنی هم کاملاً ایرانی است. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مسابقات پیش رو را معیاری برای ادامه همکاری با مربیان ایرانی در رده بزرگسالان قرار داده است. به همین خاطر، موفقیت بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران، کلیدی برای ورود مربیان ایرانی به تیم ملی به حساب می‌آید و شکست او می‌تواند، پایانی بر حضور گزینه داخلی روی میز رئیس فدراسیون باشد.

عطایی مربی مقبول بیشتر همکارانش در ایران است و شاید تنها ایرادی که می‌توان به شرایط او گرفت، حضور همزمان در رأس هدایت دو تیم ملی و تیم جوانان ایران باشد که اولی، بخت نخست قهرمانی آسیا و دومی،‌ مدافع عنوان قهرمانی زیر 21 سال جهان به حساب می‌آید.

تیم ایران در پنج دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا، سه بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان شده است و فدراسیون برای تسکین اذهان عمومی پس از ناکامی در المپیک، چیزی جز قهرمانی از تیمِ عطایی نمی‌خواهد. عدم حضور سعید معروف به‌عنوان مغز متفکر و نقطه اتکای تیم که از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است نیز می‌تواند محدودیت‌هایی برای کادر فنی ایجاد کند و از طرفی انگیزه جواد کریمی و علی رمضانی را برای نشان دادن توانایی‌های‌شان بالا ببرد.

از کره جنوبی و ژاپن به‌عنوان رقبای اصلی ایران در راه قهرمانی نام می‌برند، ضمن اینکه تقابل ایران با پاکستان در مرحله گروهی نیز می‌تواند جالب باشد. هدایت تیم ملی پاکستان بر عهده رحمان محمدی‌راد است که چند ماه پیش ترجیح داد به جای حضور در المپیک راهی کشور همسایه شود. او تاکنون حاضر نشده است در مورد دلیل خود برای چنین انتخابی صحبت کند.

مسابقات قهرمانی آسیا از جهت دیگری هم برای تیم‌های شرکت‌کننده اهمیت دارد و آن حضور تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان در رقابت‌های جهانی 2022 روسیه است. دو سهمیه دیگر قاره آسیا، طبق رنکینگ جهانی صعود خواهند کرد و به همین خاطر، تیم‌های ژاپن و ایران که دو تیم برتر قاره کهن هستند تا حدود زیادی از حضور خود در روسیه، مطمئن هستند.

گروه‌بندى مرحله مقدماتى بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانى مردان آسیا به شرح زیر است:

گروه A: ژاپن، هند، قطر و بحرین
گروه B: ایران، پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ
گروه C: استرالیا، چین، سریلانکا و کویت
گروه D: کره جنوبی، چین تایپه، قزاقستان و عربستان سعودی

برنامه کامل دیدارهای مرحله مقدماتی به وقت تهران به شرح زیر است:

یکشنبه – 21 شهریور:
ساعت 5، بحرین – هند
ساعت 5:30،  چین تایپه – قزاقستان
ساعت 7:30، عربستان سعودی – کره جنوبی
ساعت 8، کویت – چین
ساعت 10:30، تایلند – پاکستان
ساعت 10:30، ایران – هنگ‌کنگ
ساعت 13، استرالیا – ازبکستان
ساعت 13:30، ژاپن – قطر

دوشنبه – 22 شهریور:
ساعت 5، هنگ‌کنگ – پاکستان
ساعت 5:30، عربستان سعودی – چین تایپه
ساعت 7:30، هند – قطر
ساعت 8، ازبکستان – چین
ساعت 10:30، ایران – تایلند
ساعت 10:30، استرالیا – کویت
ساعت 13، کره جنوبی – قزاقستان
ساعت 13:30، بحرین – ژاپن

سه‌شنبه – 23 شهریور:
ساعت 5، پاکستان – ایران
ساعت 5:30، کویت – ازبکستان
ساعت 7:30، قطر – بحرین
ساعت 8، قزاقستان – عربستان سعودی
ساعت 10:30، تایلند – هنگ‌کنگ
ساعت 10:30، چین تایپه – کره جنوبی
ساعت 13: چین – استرالیا
ساعت 13:30، ژاپن – هند

تیم‌های شرکت‌کننده، روز چهارشنبه 24 شهریور ماه استراحت دارند و مراحل بعدی از روز پنجشنبه 25 شهریور ماه آغاز می‌شود و تا معرفی تیم‌های برتر در 28 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

اسامی بازیکنان تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

دریافت کننده: میلاد عبادی‌پور،  میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار و  اسماعیل مسافر
پاسور: جواد کریمی و علی رمضانی
قطر پاسور: صابر کاظمی و امین اسماعیل‌نژاد
مدافع وسط: علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته و مهدی جلوه
لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور و  ابوالفضل قلی‌پور

بهروز عطایی به‌عنوان سرمربی، مصطفی کارخانه (سرپرست)، علیرضا طلوع‌کیان و عظیم جزیده (مربیان)، علی فرهادی (پزشک)، حسین خوریانی (آنالیزور) و رضا قلی‌پور (تراپیست) ملی‌پوشان کشورمان را در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید :
امکانات سخت‌افزاری والیبال ایران فراتر از انتظار آرژانتینی‌ها
افزایش میانگین قدی نوجوانان والیبال ایران در سال 2022
باکیه‌ویچ: والیبال ایران قدرتمند است

انتهای پیام/