شهریاری: عملکرد ملی‌پوشان تیروکمان در پارالمپیک خوب بود

سرپرست کمیته پاراتیراندازی با کمان، عملکرد نفرات اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را خوب توصیف کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  محبوبه شهریاری، سرپرست کمیته پاراتیراندازی با کمان فدراسیون تیراندازی با کمان درباره عملکرد ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: مسابقات سنگینی برگزار شد و رقابت ورزشکاران با هم بسیار نزدیک بود. ما در این دوره به یک طلا و یک نقره رسیدیم و البته 3 عنوان چهارمی هم داشتیم که می‌توانستند تبدیل به مدال شوند. نمی‌خواهم بگویم که سخت بودن رقبا باعث ثبت این نتایج شد، اما باید عنوان کنم که ملی‌پوشان از سال 98 که به هلند اعزام شدند، تا همین چند وقت قبل که در مسابقاتی به میزبانی جمهوری چک شرکت کردند، در دیگر رویداد دیگری حضور نداشتند و تمام این مدت را فقط در اردو بودند.

وی ادامه داد: رکوردهای ملی‌پوشان در مرحله مقدماتی خوب بود و غلارضا رحیمی به همراه علی سینا منشازاده و رمضان بیابانی عملکرد خوبی داشتند، اما نتایج پایانی آنها نشان داد که شاید اگر در رویدادهای بیشتری شرکت می‌کردند، نتایج بهتری هم کسب می‌کردند. در واقع نیاز به مسابقات بیشتر حس شد. در مجموع معتقدم که نفرات اعزامی خوب کار کردند و شاید توقع از آنها زیاد بود.

سرپرست کمیته پاراتیراندازی با کمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عدم حضور در مسابقات برون‌مرزی از زمان اعزام به هلند تا چند ماه قبل و شرکت در مسابقات جمهوری چک گفت: اواخر سال 97 بود که تیم‌ها جانبازان و معلولین زیر نظر فدراسیون تیراندازی با کمان فعالیت‌شان را آغاز کردند. نزدیک به یک سال بعد با کرونا مواجه شدیم و به واسطه شیوع این ویروس، مسابقات در نقاط مختلف دنیا لغو شد و فقط به اردوهای داخلی بسنده کردیم. البته اگر اردوهای مشترک با دیگر کشورها برگزار می‌شد، شاید در پارالمپیک هم نتایج بهتری به ثبت می‌رسید.

«پیش‌بینی شده بود که پاراتیروکمان 3 طلا، یک نقره و دو برنز کسب کند، اما اختلاف مدال‌های کسب شده با این پیش‌بینی زیاد بود». شهریاری در واکنش به این موضوع عنوان کرد: ملی‌پوشان در مرحله مقدماتی خوب ظاهر شدند و همه را به کسب مدال امیدوار کردند. ما بعد از اردیبهشت ماه چندین مرحله رکوردگیری داشتیم و آن زمان هم رکوردها بالا بود و پیش‌بینی‌ها روی همان رکوردها صورت گرفت.

سرپرست کمیته پاراتیراندازی با کمان درباره عملکرد دور از انتظار غلامرضا رحیمی خاطرنشان کرد: رحیمی در مرحله مقدماتی خیلی خوب بود، اما متاسفانه به دلیل فشارهایی که بابت مدال‌آوری روی دوش خود حس می‌کرد، با استرس خاصی به رقابتش ادامه داد و نتوانست همان رکوردها را تکرار کند. من حتی این استرس را در لرزش دست رحیمی هم دیدم. ضمن اینکه ممکن است روز مسابقه، روزِ ورزشکار نباشد و او نتواند پتانسیل واقعی‌اش را به نمایش بگذارد. هیچ چیز در مسابقه معلوم نیست و اینکه بگوییم فلانی حتماً طلا می‌گیرد، یک بار روانی را روی دوش ورزشکار می‌گذارد. در واقع ورزشکار را در منگنه می‌گذاریم که مدال بگیرد، اما نباید چنین شرایط ایجاد شود. ضمن اینکه در روز رقابت ورزشکارانمان باد و باران نسبتاً شدیدی وجود داشت و بچه‌ها با این شرایط چندان آشنا نبودند، چون در شرایط آرام تهران و جزیره کیش تمرین داشتند.

شهریاری اظهار داشت: به نظرم مدال‌آوری در پارالمپیک باید اولویت چهارم، پنجم باشد، زیرا مسائل مهمتری هم در مواجهه با ورزش افراد دارای معلولیت وجود دارد.

وی در پایان درباره عملکرد کادر فنی اعزامی به پارالمپیک گفت: کهتری سال‌هاست که با ملی‌پوشان کار می‌کند و با شرایط آنها آشناست. من معتقدم که کادر مربیگری با تعداد نفرات کمی اعزام شده بود و قطعاً اگر نفرات بیشتر در این کادر حضور داشتند، شرایط بهتری هم به وجود می‌آمد.

انتهای پیام /