انصاری: جوانان گمنام بسیاری در لیگ برتر ساحلی شناخته شدند

داور بین‌المللی والیبال ساحلی ایران، گفت: برگزاری نخستین دوره لیگ برتر ساحلی اندوخته‌های زیادی برای این رشته ورزشی جذاب داشت که معرفی بازیکنان جوان گمنام از جمله آنان است.

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نادر انصاری که در هفته‌های سوم و هفتم مرحله مقدماتی لیگ برتر ساحلی ایران سرپرست داوران بود، در ارزیابی خود از برگزاری این رقابت‌ها، گفت: این نخستین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی است، به همین دلیل شاید خیلی کامل و جامع نباشد، اما اندوخته‌های خوبی به والیبال ساحلی ایران اضافه کرد. از جمله فعال‌شدن داوران جوان رشته ساحلی، افزایش چشم‌گیر تعداد رویدادهای ساحلی و برگزاری کلینیک‌های آموزشی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت داوران که به روز رسانی دانش داوران را به همراه داشت.

وی با یادآوری دیگر امتیازات لیگ برتر ساحلی، اضافه کرد: بسیاری از بازیکنان ساحلی توانایی خود را در این مسابقات نشان دادند و از گمنامی خارج شدند. ضمن این که تجربه‌های جدیدی را کسب کردند، از جمله تجربه بازی مقابل بازیکنان ملی‌پوش و قدیمی. این جوانان در سال‌های آینده با تداوم برگزاری لیگ برتر به تیم‌های ملی راه خواهند یافت.

داور بین‌المللی والیبال ساحلی با ذکر برخی محدودیت‌ها در لیگ برتر ساحلی سال 1400 بیان داشت: نقاط ضعفی هم وجود دارد. به دلیل برگزاری اولین دوره این رقابت‌ها بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده، باشگاه نبودند بلکه در قالب تیم بودند. به همین دلیل حمایت مالی خیلی خوبی از این تیم‌ها نشده است. باید تلاش کنیم باشگاه‌ها در لیگ ساحلی حضور داشته باشند. در پی حضور باشگاه‌ها، بازیکنان هم به این رشته جذب می‌شوند. به ویژه این که این لیگ امتیازی مانند پخش زنده تلویزیونی و اینترنتی هم دارد. به علاوه این که تیم‌داری در والیبال ساحلی هزینه‌های خیلی زیادی را در برنمی‌گیرد.

وی داشتن زمین‌های والیبال ساحلی را رکنی اساسی برای باشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: لازم است باشگاه‌ها زیر ساخت‌های قوی از جمله زمین و امکانات برگزاری مسابقات ساحلی را داشته باشند. در حال حاضر تیم‌هایی که در لیگ برتر شرکت می‌کنند به صورت محدود زیر ساخت‌هایی دارند. زمین‌ و امکانات ساحلی یکی از ارکان مهم است که هر باشگاه باید به آن مجهز باشد. نبود این امکانات، کمیته ساحلی را برای اعطای میزبانی با چالش روبرو می‌کند در صورتی که اگر این اتفاق بیفتند میزبانی بین همه تیم‌ها به صورت چرخشی تقسیم می‌شود.

انصاری با بیان ضرورت اصلاح و عمل به آیین نامه ساحلی خاطر نشان کرد: آیین نامه والیبال باید در سال‌‍‌های آینده مستحکم‌تر باشد و عمل به آن باید با جدیت و دقت بیشتری پیگیری شود. کمیته ساحلی امسال قصد یاری به تیم‌های شرکت‌کننده را داشت اما در سال‌های بعد به دنبال حرفه‌ای شدن لیگ است. فکر می‌کنم آیین‌نامه باید در بخش‌هایی هم اصلاح شود.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از 18 فروردین آغاز شده است، امروز (جمعه) با معرفی هشت تیم برتر صعود کننده به مرحله نهایی به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
نتیجه و خلاصه بازی تیم ملی والیبال ایران 3 – 0 تیم ملی والیبال…
نتیجه و خلاصه بازی تیم ملی والیبال ایران 3 – 0 تیم ملی والیبال…
ایران مقتدرترین تیم مرحله اول والیبال قهرمانی آسیا

انتهای پیام/