حسین کلانی: نسل فعلی موفق‌ترین پرسپولیس تاریخ را ساخته است

الان فقط با دشمنان خارجی روبه‌رو نیستیم، بلکه دشمنان داخلی چوب لای چرخ مملکت و مردم می‌‎گذارند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حسین کلانی در گفت‌وگویی با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: دنیا تغییر کرده است. بازیکنان پرسپولیس را مرتب با ما و گذشته مقایسه نکنید. این بچه‌ها موفق‌ترین پرسپولیس تاریخ را ساخته‌اند.
پیشکسوت پرافتخار فوتبال کشورمان گفت: بازیکنان احساس می‌کنند به عنوان فردی از پرسپولیس، تنها مانده‌اند و پشتیبانی غیر از هواداران، همبازیان و باشگاه ندارند. غیرت، تعصب، همبستگی و حس فداکاری عجیبی در تیم وجود دارد که متمایز از دیگر تیم‌ها است. پرسپولیس همیشه متفاوت بوده ولی چند سال است که شرایط خاصی بر تیم حاکم شده. متاسفانه در حالی که دیگر کشورها برای قهرمانی‌نماینده‌ خودشان در آسیا بسیج می‌شوند، در این جا، برخی افراد، کارهایی می‌کنند که جلوی موفقیت نمایندگان ایران به خصوص پرسپولیس گرفته شود؛ در حالی که پای اعتبار، افتخار، عزت و احترام کشور در میان است. الان فقط با دشمنان خارجی روبه‌رو نیستیم، بلکه دشمنان داخلی چوب لای چرخ مملکت و مردم می‌‎گذارند.
او ادامه داد: خوشحال هستیم که پرسپولیس با وجود شرایط سختی که دارد، به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا رسید. پرسپولیس بر اساس شایستگی و لیاقت خود پیش می‌رود. ناراحت کننده است وقتی می‌بینیم هر باشگاه ایرانی با مشکلات زیادی که داشتند، به مسابقات رفته‌اند. همه آنها آسیب‌دیده هستند.
بازیکن پیشین و برجسته پرسپولیس درباره شرایطی که این باشگاه در گذشته و حال برای لیگ قهرمانان با آن روبه‌رو بوده است، اضافه کرد: ما می‌بینیم در کشورهای دیگر همه بسیج می‌شوند تا تیم‌شان به قهرمانی برسد. هزینه‌های سنگین برای میزبانی، کوچکترین کاری است که در این مسیر انجام می‌دهند؛ بعد در این جا، همه چیز برعکس است. یک‌سری متحد می‌شوند که نماینده ایران قهرمان نشود. بعضی هم که وقتی می‌بینند یک تیمی مثل پرسپولیس بالا رفته است، مسوولیت خودشان را انجام نمی‌دهند. این اتفاقی است که باعث شد در دو فینال قبلی، قهرمان نشویم. فوتبال ایران با این سابقه و افتخارات هنوز یک جام از این بازی‌ها ندارد.
کلانی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شده است پرسپولیس حتی بیشتر از دیگر تیم ها دچار مشکلات و سنگ‌اندازی باشد ولی در این سال‌ها نتایج خیره‌کننده بگیرد، خاطرنشان کرد: بازیکنان همه تیم‌ها روی لباس خودشان تعصب دارند. حرفی که می‌زنم به معنای نادیده گرفتن این مساله نیست، ولی از گذشته تا امروز مساله پرسپولیس واقعا مجزا از دیگر تیم‌ها بود. شما این حس قوی را با این قدرت و به این مقدار در جاهای دیگر نمی‌بینید. در سال‌های اخیر هم اتفاقاتی افتاد که این مساله خیلی تقویت شد. این فضا ناشی از قهرمانی‌ها نبود، بلکه ابتدا این شرایط پیش آمد و بعد قهرمانی‌ها در پی آن روی داد. من کنار تیم رفته‌ام و دیدم که روی اسم پرسپولیس یک تعصب خاصی دارند. بچه‌ها واقعا نسبت به باشگاه و تیم خودشان غیرتی هستند. این‌ها اگر نبود قطعا تحمل شرایط، برای آن‌ها ممکن نمی‌شد. اهمیت هواداران و پیراهن تیم باعث شده از خیلی چیزها بگذرند. پاداش که هیچ، مطالبات را هم نمی‌گیرند ولی به خاطر آن علاقه‌ای که کادر فنی و هوادارن ایجاد کرده‌اند، باز با تمام وجودشان در زمین بازی می‌کنند. فداکاری به بخشی از وجود پرسپولیس تبدیل شده است.
او ادامه داد: من در پرسپولیس منیت نمی‌بینم. یک پیکر واحد می‌بینم. برای همین است که هر بازیکن جدیدی که می‌آید، بعد از یکی دو هفته هماهنگ و بخشی از این پیکر می‌شود؛ به شکلی که انگار چند سال است در این جا بازی می‌کند. آنها در شکست و سختی‌ها با هم هستند و وقتی هواداران هم بخشی از این پیکر واحد می‌شوند، حتی بعد از شکست‌ها و ناکامی‌ها هم قهرمانی و پیروزی در انتظار است.
کلانی افزود: من از مسوولان می‌خواهم نه به خاطر اسم پرسپولیس، بلکه به خاطر نام ایران روی مشکلات تیم حساس باشند. موضوع الان کشور و وطن، غیرت و تعصب همه ما در قبال آن و عزت و احترام دیگران نسبت به ایران است. الان دیگر توطئه علیه پرسپولیس یا بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات آن معنا ندارد. این خیلی بد است که درست در لحظاتی که باید حمایت صورت بگیرد، چند دستگی می‌شود و گاهی این مساله تحت تاثیر هواداران تیم‌های دیگر اتفاق می‌افتد!
این پیشکسوت خوشنام در نهایت گفت: پرسپولیس همین الان، نماینده ایران است. بخواهیم یا نخواهیم، شکست یا موفقیتش، شکست یا سربلندی مملکت و مردم ایران است. در این شرایط دامنه مسایلی از این دست، به تیم‌های ملی هم کشیده شد. وقتی حمید استیلی در تیم ملی المپیک بود، هیچ همکاری صورت نگرفت. به تیم ملی بازیکن نمی‌دادند و علیه تیم، حواشی ایجاد می‌شد. خود فدراسیون احترام لازم را به تیم نگذاشت. من امیدوارم این بار شرایط تغییر کند؛ هر چند پرسپولیس با کمبودهایی مثل نداشتن بازی رسمی باید در آسیا بازی کند که این موضوع هم عجیب است.

بیشتر بخوانید:
کلانی: سجادی؛ گزینه همه فوتبالی ها برای وزارت است
کلانی: اگر مسائل خاصی پیش نیاید؛ پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان…
کلانی: گل محمدی را به برانکو ترجیج می‌دهم/ قهرمانی پرسپولیس روشن ترین نقطه سال…

انتهای پیام /