یزدان‌پناه: ژاپن به بهانه حباب ایران را در تنگنا گذاشت

ناظرفنی بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با ابراز تاسف از رفتار بد میزبان، تاکید کرد که ژاپن دوست نداشت ایران قهرمان آسیا شود، اما تیم ملی والیبال ایران با کسب این عنوان، خاطرات بد چیبا را به فراموشی خواهد سپرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسعود یزدان‌پناه داور بازنشسته ایران در خصوص اولین تجربه خود به‌عنوان ناظر فنی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا گفت: در 16 مسابقه به‌عنوان ناظر فنی حضور داشتم.

وی ضمن اعلام ابراز رضایت مسئولان کنفدراسیون آسیا از عملکردش در چیبای ژاپن، افزود: مسئولان آسیایی عملکردم را خوب ارزیابی کرده و توجه ویژه به شرایط مسابقات را نقطه بارز فعالیتم دانستند.

داور بین‌المللی بازنشسته والیبال ایران اما از میزبانی ژاپن در جام بیست‌ویکم به شدت گله کرد و گفت: شرایط میزبانی ژاپن اصلا استاندارد و قابل قبول نبود. چندین جلسه با رئیس فدراسیون والیبال ژاپن برگزار کردیم و علاوه بر آن به‌صورت کتبی و شفاهی اعتراض شدید خود را از کمیت و کیفیت غذا و دیگر مسایل به رئیس فدراسین والیبال ژاپن ابلاغ کردیم اما او توجه چندانی به اشکالات نکرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل این بی‌توجهی‌ها به کنفدراسیون والیبال آسیا گزارش شد و AVC هم در جواب مدعی شد به خاطر شیوع کرونا تنها نگران لغو شدن مسابقات است و تلاش می‌کند نظر دولت ژاپن تامین شود تا مانع برگزاری مسابقات نشوند.

یزدان‌پناه با ابراز تاسف از رفتار و میزبانی ژاپن به ساعت پرواز تیم ملی به کشور اشاره کرد و ادامه داد: تیم ملی ایران ساعت 22 فردا شب به سوی ایران پرواز دارد اما ساعت 11 صبح فردا باید هتل محل اقامت را ترک کند. این موضوع با اعتراض ایران همراه شد تا جایی که صبح امروز به‌عنوان عضو کمیته کنترل شدیدا به وضعیت موجود اعتراض کردم و این اعتراض مورد قبول واقع شد تا درنهایت چک‌اوت هتل تیم ایران به ساعت 14 تغییر یافت.

وی افزود: از طرفی میزبان، قرارداد برگزاری مسابقات را طوری منعقد کرده که هزینه میزبانی از سوی خود شرکت‌کنندگان تامین شود. شاید هم چشم‌داشتی به درآمد مسابقات دارند به همین خاطر روی هر درخواستی، تقاضای دریافت هزینه می‌کنند که البته تیم ایران در چندین مورد اعتراض کرده و مانع شده‌ است.

ناظر فنی مسابقات قهرمانی آسیا با بیان این‌که تیم ملی ایران در قهرمانی آسیا تحت فشار مضاعفی قرار داشت، گفت: ژاپن دوست نداشت ایران قهرمان شود. اما با قهرمانی تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها، خاطرات بد ژاپن را به فراموشی می‌سپاریم. چون ژاپنی‌ها به بهانه حباب، ما را در تنگنای شدیدی قرار دادند و رفتارهایشان به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا که از 21 شهریورماه به میزبانی ژاپن در شهر چیبا آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ملی والیبال ایران به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:
فینال والیبال قهرمانی آسیا| ایران ۳ – ژاپن صفر + فیلم
نتیجه وخلاصه بازی والیبال / ایران 3 – 1 چین + فیلم
اولین پیروزی موسوی با پیراهن تیم والیبال فنرباغچه در دیدار تدارکاتی
نتیجه و خلاصه بازی تیم ملی والیبال ایران 3 – 0 تیم ملی والیبال…

انتهای پیام /