طلای عسگری با پیروزی دوباره بر «بوسا»/ کاتای دختران نقره‌ای شد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، بهمن عسگری که ۱۰۰ روز قبل در فینال رقابتهای قهرمانی جهان با برتری یک بر صفر «لوئیجی بوسا» قهرمان عنوان دار ایتالیایی قهرمان جهان شده بود، امروز هم در مبارزه پایانی وزن ۷۵- کیلوگرم لیگ جهانی کاراته در دبی این بار ۲ بر صفر سرگروه ایتالیا را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.  

عسگری روز جمعه پس از یک دور استراحت،  ۲ بر صفر «جو کلاوای» از انگلیس دارنده برنز امیدهای اروپا را شکست داد و سپس ۵ بر صفر «لوگان داکوستا» از فرانسه را از پیش رو برداشت. وی در ادامه با برتری یک بر صفر مقابل «پاول آرتومونوف» از استونی راهی نیمه نهایی شد.  عسگری در این مرحله ۲ بر صفر «رافائل آقایف» آذربایجانی دارنده ۵ عنوان قهرمانی جهان را مغلوب کرد و فینالیست شد.

همچنین علی فداکار که به دیدار نهایی وزن ۸۴- کیلوگرم راه یافته بود، در این مرحله برابر «آکتاش» ترکیه ای ۲ بر یک باخت و نقره گرفت. وی روز گذشته با برتری مقابل  «سالی دیوپ» از فرانسه، «میشل دورهام» از استرالیا،   «جورج پرز»  از دومینیکن ، «ماکوتو کوییکی» از ژاپن و   «فاروک عبدسلام» از فرانسه راهی مبارزه نهایی شده بود.

کاتای تیم بانوان هم امروز با ترکیب مهسا افسانه، پریسا رحمانی و مائده نصیری در مبارزه نهایی نتیجه را به تیم پرقدرت ایتالیا واگذار کرد و نقره گرفت.

برای کاراته ایران بهمن عسگری یک طلا، علی فداکار و تیم کاتای بانوان یک مدال نقره،  فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، هامون درفشی پور، امیررضا میرزایی، ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده و کاتای تیمی مردان(ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون) هفت برنز کسب کردند تا جمع مدال های ایران به عدد ۱۰ برسد.

منبع: مهر