یونیفرم مسابقات جهانی پومسه از مواد بازیافتی ساخته می‌شود

لباس ورزشکاران حاضر در مسابقات جهانی تکواندو پومسه ۲۰۲۲ در گویانگ کره جنوبی از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ۳۳۰ دست لباس پومسه که قرار است توسط شرکت‌کنندگان در مسابقات جهانی پومسه ۲۰۲۲ در گویانگ کره جنوبی پوشیده شود، از پارچه‌های ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی دور ریخته‌شده تهیه خواهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، لباس‌های بخش غیرمسابقه‌ای به حدود ۷۰۰ نفر از جمله داوطلبان و برگزارکنندگان مسابقات ارائه می‌شود و این لباس‌ها نیز از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی ساخته خواهند شد.برای ساخت یک یونیفرم به ۱۵ بطری ۵۰۰ میلی لیتری نیاز است.

مقامات شهر گویانگ گفتند که قصد دارند با در نظر گرفتن سه کلمه کلیدی این رقابت‌ها یعنی صلح، محیط زیست و اقتصاد از پارچه بازیافتی استفاده کنند. این اولین بار است که در کره جنوبی چنین کاری انجام می‌شود.

تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰۰ ورزشکار از بیش از ۷۰ کشور در این مسابقات شرکت کنند که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ آوریل سال آینده در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کره در گویانگ برگزار شود. ۲۷۵ مدال در  ۳۶ فرم توزیع خواهد شد.

مسابقات جهانی تکواندو پومسه به صورت ۲ سالانه برگزار می‌شود و در ماه می ۲۰۲۰، این شهر در استان گیونگگی به عنوان محل برگزاری مسابقات ۲۰۲۲ انتخاب شد.

دوره قبل مسابقات در  ۲۰۲۰ قرار بود در هرنینگ دانمارک برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و با افتتاحیه مسابقات جهانی آنلاین تکواندو پومسه جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید :
مشرف شدن داور تکواندو هندی به دین اسلام
قهرمانی ایران در تکواندو بین المللی جام فجر
بهترین‌های دهمین دوره از جام تکواندوی باشگاه‌های آسیا معرفی شدند


انتهای پیام/