حسن روشن: طارمیِ پورتو، بازیکنی نیست که در تیم ملی می‌بینیم

مهدی طارمی که در پورتو بازی می‌کند، آن طارمی نیست که در تیم ملی می‌بینیم، طور دیگری است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حسن روشن پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت:اگر این دو بازی را ببریم و امتیاز‌ها را جمع کنیم، بازی با کره دیگر اهمیتی ندارد، با مساوی یا حتی باخت مقابل کره هم می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم، اما اگر روند و نوع بازی مقابل کره را ادامه دهیم، صعود نخواهیم کرد. باید مثل بازی با عراق بود، بازی با عراق روز و بازی با کره شب بود.

وی افزود: کره‌ی جدید، باکلاس است و از جوانان استفاده می‌کند؛ آنها تیم منظمی دارند. کره‌جنوبی ۵ تا ۱۰ سال دیگر هم تیم خوب و با برنامه‌ای دارد که می‌تواند برای ما دردسرساز باشد. آن‌ها زمانی که از تیم ملی ایران ۶ گل خورند، از سال ۹۶ تا سال ۲۰۰۲ تیم ملی‌شان را تعطیل کردند و تیم بزرگسالانشان در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد و نتیجه آن شد که سال ۲۰۰۲ چهارم شدند. جوان‌هایی داریم که خیلی خوب بازی می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که بعضی بازیکنان لژیونر اشباع شده‌اند. در اروپا اینگونه نیست؛ وقتی بازیکنی ستاره می‌شود، اشباع نمی‌شود و دنبال بهتر شدن است، اما بازیکنان ایرانی اینگونه نیستند. حتی فکر می‌کنم، تیم پرسپولیس اشباع شده و به همین خاطر بد بازی می‌کند.

حسن روشن در پایان گفت: مشکل بزرگ تیم ملی این است که نمی‌توانیم اردویی ۱۰ روزه بگذاریم. بازیکنان بازی دارند و دو روز قبل از مسابقه به تیم ملحق می‌شوند، همین باعث دوگانگی می‌شود. وقتی از تیم‌های اروپایی با آن همه فشار، به تیم ملی اضافه می‌شوند ممکن است از نظر بدنی کم بیاورند. مهدی طارمی که در پورتو بازی می‌کند، آن طارمی نیست که در تیم ملی می‌بینیم، طور دیگری است. تمام بازیکنان هم اینگونه هستند، طارمی اگر آنجا اینگونه بازی کند کنارش می‌گذارند. در حال حاضر تیم ملی یک پرواز پنج یا شش ساعته دارد، یک روز استراحت می‌کند، روز بعد فشار نمی‌آورند و تمرینی ندارند که بتوانند با هم هماهنگ شوند.

بیشتر بخوانید:
حسن روشن: مگر استقلال هیات مدیره هم دارد؟
حسن روشن: قایدی با خوش‌گذرانی‌های دبی ایرانی‌ها را خراب نکند
حسن روشن: قایدی در زمین عالی است اما باید مراقب خارج از زمین باشد

انتهای پیام /