با حضور فیروزجا فرانسه در دور ششم شطرنج قهرمانی اروپا پیروز شد

نماینده شطرنج فرانسه در دور ششم مسابقات قهرمانی شطرنج تیمی اروپا به پیروزی رسید.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی شطرنج تیمی اروپا از ۱۲ تا ۲۱ نوامبر (۲۱ تا ۳۰ آبان) در هتل Toplice در شرق اسلوونی در حال برگزاری است. این مسابقات در دو بخش آزاد و زنان به طور هم‌زمان کار خود را پیگیری می‌کند.  

علیرضا فیروزجا، شطرنج باز ایرانی الاصل  که نماینده تیم فرانسه است در دور ششم این رقابت‌ها مقابل نماینده یونان قرار گرفت و به پیروزی راحت دست یافت. فیروزجا درحالی به پیروزی رسید که او با ریتینگ ۲۷۷۰ در این مسابقات شرکت کرده و حریف او دارای ریتینگ ۲۶۱۹ بود.  

تیم فرانسه در این بازی کار سختی نداشت و توانست ۳ بر یک یونان را شکست دهد.  

در دیگر دیدارهای این دور، تیم شطرنج روسیه که مدعی قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌آید در یک بازی نزدیک توانست مجارستان را با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ شکست دهد.

تا پایان دور ششم این رقابت‌ها تیم روسیه در صدر این مسابقات با ۴ پیروزی و ۲ تساوی قرار دارد. آذربایجان و اوکراین به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این مسابقات جای گرفته‌اند.  

تیم فرانسه باحضور نابغه ایرانی با ۴ پیروزی و ۲ شکست  در رده نهم این رقابت‌ها ایستاده است. فیروزجا در این رقابت‌ها شکستی در کارنامه خود ندارد و با ۵ پیروزی و یک تساوی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

فیروزجا در رقابت‌های شطرنج گرند سوئیس قهرمان شد
مرد شماره یک شطرنج ایران از دور مسابقات خارج شد
صعود تیم شطرنج پسران ایران به صدر در پایان روز دوم

انتهای پیام/