قول مساعد صالحی امیری و سجادی برای بررسی اعزام بانوان هندبالیست به بازی‌های آسیایی

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در دوره قبل ۱۰۰ نفر از زنان به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و در این دوره باید تعداد زنان افزایش یابد.

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک عصر یک‌شنبه در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان گفت: در برنامه ۱۰ ساله‌ای که داریم باید تعداد اعزامی دختران و پسران به بازی‌های آسیایی را به هم نزدیک کنیم. باید این عدد برای دوره بعدی تغییر کند و به ورزشکاران اعتماد کنیم و آن‌ها را به عرصه‌های جهانی و آسیایی بفرستیم.

او گفت: معاون امور بانوان کسی است که به دنبال توسعه هندبال است. رییس فدراسیون جوانی دارید که همیشه پیگیر است. انگیزه دختران همیشه زیاد است و هر جا اعتماد کردیم، جواب گرفتیم. این تجربه ما در سالیان متمادی است.

وی افزود: باید قواعد را بپذیریم. در دوره قبل بازی‌های آسیایی ۱۰۰ نفر از زنان به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و این دوره تعداد زنان باید افزایش یابد چون هم شعار IOC و هم باور ماست. باید از نظر کمی و کیفی مردان و زنان را به هم نزدیک کنیم.

حمید سجادی، وزیر ورزش نیز در این مراسم گفت: اولا وظیفه دارم از ریاست فدراسیون تشکر کنم که کارهای ارزشمند و برنامه محوری دارند. دوما می‌خواستم با کاظمی‌پور معاون وزارت و ورزش هم بیش‌تر آشنا شوید. در فدراسیون‌هایی حضور داشته و علم ورزشی می‌داند.

سجادی گفت: هدف از حضور شما در آسیا کسب مجوز سهمیه جهانی بود که اکنون با تیم ملی مردان برابری دارید. امیدوارم این اتفاق در سال‌های متمادی ادامه داشته باشد.

وی گفت: کرسی های آسیایی در این فدراسیون کسب شده و قرار است ۴ سهمیه دیگر نیز کسب شود که اگر کمکی در این راه از دست ما بر بیاید آن را انجام خواهیم داد. این کرسی‌ها برای ورزش مهم است.

سجادی گفت: من وظیفه دارم در این مراسم‌ها حاضر شوم. بخشی از اصول تعلیم و تربیت این سندیت و رسمیت دادن به حضور شما در مسابقات جهانی است. ما چشم انتظار نتایج خوب شما هستیم. انتظار زیادی از شما نداریم اما حضور، نظم و انضباط، لباس آراسته و … برای ما افتخار و برگ برنده است. در کنار آن‌ها اگر ببرید و یا خوب بازی کنید باعث خوشحالی ما است. فارغ از هر نتیجه‌ای استقبال خوبی در فرودگاه از شما خواهیم داشت. برای شما آرزوی موفقیت دارم.  

وی گفت: خواسته کاپیتان تیم ملی را بررسی می‌کنیم و افزایش سهمیه زنان در بازی‌های آسیایی در دست بررسی است و اگر نتایج زیبایی داشته باشید سهمیه المپیک بگیرید و برای اعزام به بازی‌های آسیایی تصمیم می‌گیریم. شاید این قول انگیزه‌ای برای شما باشد تا نتایج بهتری بگیرید.

بیشتر بخوانید:

درخواست یک هندبالیست بانوان از وزیر و پاسخ جالب سجادی
پاداش ملی پوشان هندبال پرداخت شد
لیست هندبالیست‌ها برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را مشخص شد

انتهای پیام/

انتهای پیام