نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال: به عقب برنمی گردیم


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «فریده شجاعی» نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره جلسه کمیته فنی اظهار داشت: جلسه کمیته فنی برای بررسی گزینه ها و انتخاب سرمربی تیم ملی سرانجام سه شنبه هفته جاری برگزار می شود تا در نهایت بتوانیم برنامه های تیم پنج نفره را نیز شروع کنیم؛ برنامه های ما مشخص است و باید با معرفی کادرفنی کار را آغاز کنیم.
وی درباره این موضوع که شنیده شده برخی افراد نزدیک به رئیس فدراسیون در نظر دارند گزینه های خودشان را به کمیته فنی تحمیل کنند، تاکید کرد: نه به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد؛ گزینه ها مشخص هستند و نام یکی از آنها نیز مطرح شده است؛ با این حال ذکر نکردن باقی اسامی منطقی تر است تا بعد از جلسه کمیته فنی همه چیز مشخص و به سرانجام برسد.
نائب رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش که برنامه های ملی پوشان چه زمانی شروع می شود، تصریح کرد: تصمیم داشتیم که قبل از تعطیلات سال نو برنامه ای داشته باشیم اما به دلیل نبود خوابگاه کمی برنامه هایمان دسخوش تغییر شد؛ در واقع تلاش ما این بود تا خوابگاهی برای ملی پوشان پیدا کنیم اما نتوانستیم و به همین دلیل برنامه هایمان کمی تغییر کرد.
شجاعی در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت های فدراسیون هم از نظر مالی و هم از منظر امکاناتی با توجه به اضافه شدن تیم پنج نفره کارشان را سخت تر می کند یا خیر، خاطرنشان کرد: بی شک کارمان سخت خواهد شد اما به هر حال باید تلاش کنیم که جای خالی پیدا کنیم؛ البته امیدوارم خوابگاه های فدراسیون نیز مهیا شده و در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.
شجاعی افزود: البته برنامه تیم های سه نفره و پنج نفره آنقدرها هم جدا نیست و بحث هماهنگی های سیستمی تنها وجه تمایز آنها است که البته با برنامه ریزی مربیان قابل رفع است.
نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در خصوص برنامه های بانوان در سال آینده، تصریح کرد: سال بسیار شلوغی پیش رو داریم؛ مسابقات آسیایی و جهانی در پیش است و رقابت های آسیایی پنج نفره در رده بزرگسالان و نوجوانان نیز نزدیک است؛ فروردین ماه هم رقابت های باشگاه های غرب آسیا برگزار می شود.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی ها رقابت های باشگاه های غرب آسیا 25 فروردین برگزار می شود و از ایران گروه بهمن قطعا شرکت می کند و دانشگاه آزاد نیز قرار است تصمیم نهایی خود را اعلام کند.
شجاعی درباره تغییرات در این فصل لیگ بانوان و بالا رفتن کیفیت لیگ تاکید کرد: سعی بر این بوده و هست که بتوانیم بهتر و بهتر شویم؛ به عقب بر نمی گردیم و قطعا برای سال آینده نیز برنامه ریزی خوبی خواهیم داشت تا کیفیت لیگ بالاتر برود؛ به نظرم مرحله نهایی لیگ نیز واقعا عالی برگزار شد و مسابقات مملو از هیجان بود.
نائب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره وضعیت بازیکنان نیز اظهار داشت: امسال ملی پوشان در تیم ها تقسیم شده بودند و در کنارشان بازیکنان جوانی هم در ترکیب تیم ها، خودشان را نشان دادند؛ این موضوع نشان داد که پتانسیل بسکتبال بانوان ایران خیلی بالا است و به طور حتم ما می توانیم آینده ای درخشان داشته باشیم؛ علاوه بر این باشگاه هایی که تلاش کردند و چهره های جوان را به بسکتبال بانوان معرفی کردند واقعا قابل تقدیر و ستایش هستند.

منبع: ایرنا