طباطبایی با دبیر فدراسیون جهانی و رییس فیبا در اروپا دیدار کرد


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، ظهر دیروز مراسم قرعه کشی جام جهانی چین 2019 در شهر شنزن چین برگزار شد. تیم ایران در این رقابت ها درگروه C قرار گرفت و با تیم های اسپانیا، پورتوریکو و تونس هم گروه شد.

رامین طباطبایی رییس فدراسیون و مهران شاهین سرمربی تیم ملی بسکتبال به نمایندگی از ایران در این مراسم حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم طباطبایی با دبیر کل فیبا آندره اس زالگلیس و تورگای رییس فیبا دراروپا و نائب رییس فدراسیون بسکتبال ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

طباطبایی درباره دیدار خود با زالگلیس گفت: گفت و گوهای سازنده با دبیرکل فیبا داشتیم. از آن ها درخواست کردیم تا برای اجرایی کردن برنامه های توسعه بسکتبال پایه درایران ما را حمایت و پشتیبانی کنند. ضمن این که قرار بر این شد برنامه های خود را برای جلب حمایت های مادی و معنوی آن ها به این نهاد ارائه کنیم. افزایش تعاملات و گسترش همکاری ها نیز از محورهای دیگر گفت و گوها بود.

رییس فدراسیون بسکتبال درباره نشست با تورگای رییس فیبا در اروپا و نائب رییس فدراسیون بسکتبال ترکیه نیز اضافه کرد: تورگای دمیرل تمایل بسیار زیادی برای افزایش ارتباطات داشت. با توجه به مذاکراتی که بین فدراسیون های دو کشور انجام شد قرار براین شد برنامه های توسعه بسکتبال و به ویژه بسکتبال پایه با همکاری دو طرف مطالعه و بررسی شود. به علاوه این که تورگای برای توسعه همکاری ها به صورت مستقیم با فدراسیون بسکتبال ایران نیز تاکید داشت.

منبع: فارس