آسیابری در فینال، خاکسار در رده بندی/ حذف عسگری و مهدیزاده

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور ۶۶۱ کاراته کا از ۷۸ کشور به میزبانی مراکش در رباط آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم کشورمان ۱۰ نماینده داشت که در این علی اصغرآسیابری به دیدار نهایی و طراوت خاکسار به دیدار رده بندی رده پیدا کرده و مابقی حذف شدند.

آسیابری در وزن ۷۵- کیلوگرم ابتدا «میزوف» از روسیه را ۵ بر ۳ از پیش رو برداشت و در ادامه «رافائل آقایف» از آذربایجان با ۵ عنوان قهرمانی جهان را شکست داد و سپس ۶ بر صفر «گاربیوچ» از کرواسی، ۸ بر ۲ «بشار النجار» از اردن و ۱۱ بر ۳ «لوگان داکوستا» از فرانسه را شکست داد و راهی فینال شد تا عصر یکشنبه برای کسب مدال طلا به دیدار «استانیسلاو هورنه» از اوکراین برود.

در همین وزن بهمن عسگری، بعد از دو پیروزی با نتایج مشابه ۳ بر صفر برابر حریفانی از آلمان و ترکیه، ۵ بر ۳ نتیجه را به «کن نیشیمورا» از ژاپن واگذار کرد و حذف شد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در اولین دیدار «فومیکا» از ژاپن را ۶ بر صفر شکست داد و سپس «جاما بیتس» از آلمان را پس از تساوی ۲ بر ۲ در وقت قانونی با قانون سنشو شکست داد و در ادامه برابر ۷ بر ۲ «لونا بوسا» از ایتالیا و «گورانوا» از بلغارستان را ۲ بر صفر بر صفر به برتری دست یافت و راهی مبارزه نیمه نهایی شد. وی در این مرحله ۶ بر ۳ نتیجه را به» «ترولوگا» از اوکراین واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. خاکسار روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به مصاف سارا یامادا از ژاپن می‌رود.

فاطمه چالاکی، سارا بهمنیار، امیر میرزایی، هامون درفشی پور، امیر مهدیزاده، مجید حسن نیا و فاطمه صادقی دیگر نمایندگان کشورمان در روز نخست بودند که با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.

این دور از مسابقات تا روز یکشنبه در رباط جریان خواهد داشت.

منبع: مهر