اعزام پینگ‎پنگ‎بازان حاضر در مسابقات آسیایی به انتخابی المپیک

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دوره جدید رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز، ۲۴ تا ۲۷ خردادماه و با حضور ۱۲ بازیکن برگزار می‌شود. بازیکنان منتخب این مسابقات ترکیب تیم ملی را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند.

این رقابت‌ها شهریورماه به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود. بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ملی تنیس روی میز باید آماده شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک شود که دی ماه برگزار می‌شود.

با پیشنهاد جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز و موافقت مسئولان فدراسیون، ترکیب منتخب برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به انتخابی المپیک هم اعزام خواهد شد البته با دو شرط؛ اول اینکه سرمربی تیم ملی این اختیار را دارد که در صورت نیاز فنی، یک ورزشکار جدید را جایگزین یکی از نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا نماید. دیگر اینکه سرمربی تیم ملی می‌بایست جهت استفاده از اختیارات مندرج در تبصره یک، مراتب را با ذکر دلایل مکفی کتباً گزارش و موافقت ریاست فدراسیون را اخذ نماید.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز با حضور چهار بازیکن برتر ایران در رنکینگ جهانی، چهار بازیکن برتر بر اساس رنکینگ ایرانی و چهار بازیکن برتر مسابقات اخیر انتخابی برگزار می‌شود. بر این اساس نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، امین احمدیان و امین میرالماسی (برترین‌های رنکینگ جهان)، حمیدرضا طاهرخانی، میعاد لطفی، امیر حسین هدایی و افشین نوروزی (برترین‌های رنکینگ ایران)، محمد بشیری، آریا امیری، آروین روئین تن و متین لطف الله نسبی (چهار بازیکن برتر مسابقات انتخابی اخیر) در دور نخست مسابقات انتخابی شرکت می‌کنند.

نفر برتر این مرحله از مسابقات بدون محاسبه امتیازات دیگر و به طور مستقیم وارد ترکیب تیم ملی تنیس روی میز می‌شود. چهار نفر آخر حذف می‌شوند و سایر بازیکنان در یک مرحله دیگر برای تعیین دیگر ملی پوشان با هم رقابت می‌کنند.

به گفته جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز، تعداد ملی پوشان اعزامی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی مشخص نیست اما احتمال دارد این اعزام با چهار بازیکن انجام شود.

منبع: مهر