اعضای جديد شورای داوران کاراته معرفی شدند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، جواد سلیمی رئیس کمیته داوران ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای عزیزان در مدت حضور در شورای داوران در سال گذشته، گفت: با تشکر از زحمات تمامی داورانی که در سال گذشته در شورای داوران حضور داشتند افراد ذیل به عنوان اعضای جدید شورای کمیته داوران انتخاب شدند که طی روزهای های آتی در نشستی که با حضور رئیس فدراسیون برگزار خواهد شد، احکام خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: پرویز رستم مهربان به عنوان نایب رئیس، موسی جعفری، دبیر شورا، کیکاووس سعیدی مشاور فنی، اکر خیری پور مشاور اجرایی و تشریفات و سیروس یزدانی، سیدرضا خادمیان، محمد محمدخانی، اکبر دهقان، آرام فدایی، داود روشنایی، فرشاد مناف نژاد، علیرضا کرمانی، صفر رحیمی، نسرین روستازاده، المیرا گوزل زاد، هلن سپاهی، مونا نبیلی و آزاد عقیلی اعضای شورا هستند.

سلیمی در خصوص برنامه سال ۹۸ کمیته داوران فدراسیون کاراته تصریح کرد: با توجه به برنامه های لیگ های پایه، سوپر لیگ و برتر، کاتا و لیگ های کاراته وان داخلی و همچنین مسابقات کشوری، امسال در نظر داریم بر مبنای سیستم داوری فدراسیون جهانی در هر مسابقه با انتخاب سر داور تمامی مسئولیت آن مسابقه را همانند لیگ های جهانی به منتخبین این کمیته واگذار کنیم که بر این اساس عملکردشان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته در ادامه یادآور شد: با توجه به قوانین جدید، امسال کلاسهای آموزش داوری و بازآموزی زیادی را در سطح کشور برگزار خواهیم کرد، ضمن اینکه با توجه به تغییر قوانین داوری کاتا در نظر داریم کلاس متمرکز داوری کاتا نیز برگزار کنیم که زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می شود.

جواد سلیمی با اشاره به گزینش داوران استانهای مختلف برای قضاوت در مسابقات داخلی عنوان کرد: براساس نامه ای از هیات های استانها درخواست خواهیم کرد داوران فعال و مورد تایید را به صورت مکتوب به فدراسیون معرفی کنند که این افراد توسط دبیران(آقایان و بانوان) برای قضاوت در لیگ و مسابقات مختلف انتخاب خواهند شد و کمیته داوران نیز با نظارت بر عملکرد داوران اقدام به ارزیابی جهت گزینش های بعدی خواهد کرد.

رئیس کمیته داوران در خصوص نفرات منتخب شورای داوران گفت: در سال جدید موسی جفعری و نسرین روستا زاده به عنوان دبیر و هماهنگ کننده در بخش آقایان و بانوان انتخاب شدند که با نظارت کمیته داوران وظایف محوله خود را انجام خواهند داد که در پایان شش ماه عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص جلسات شورای داوران تصریح کرد: تلاش خواهیم نمود به منظور ارزیابی عملکرد داوران حداقل هر3 الی 6 ماه جلسات این شورا را برگزار کنیم تا با بررسی عملکرد داوران، اقدام به گزینش سرداوران در رقابت های پیش رو کنیم.

منبع: فارس