مشکلِ ویزای اعضای تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات جهانی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان چهارشنبه هفته جاری در منچستر آغاز می‌شود. در فاصله سه روز تا آغاز این رقابت‌ها صادر نشدن روادید برخی اعضای تیم ملی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی چهار تکواندوکار تیم ملی هستند که هنوز روادید سفر به انگلستان را دریافت نکرده اند. علی محمد بسحاق، آرش فرهادیان، سید محمد پولادگر و نماینده وزارت ورزش نیز تا کنون موفق به اخذ ویزا نشده اند. نکته مهم اینکه هادی پور، حسینی و مردانی مهرماه سال گذشته در رقابتهای گرندپری منچستر حضور داشته و بدون مشکل روادید دریافت کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری فردا دوشنبه جلسه فنی مربیان و مراسم قرعه کشی رقابت‌ها از ساعت ۳۰/‏۱۹‬ در هتل «رادیسون بلو» شهر منچستر آغاز می‌شود. فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی کشورمان که هنوز در تهران است به این جلسه نخواهد رسید و وحید عبداللهی به جلسه قرعه می‌رود.

عسکری بعد از آنکه از صادر نشدن روادید برخی اعضای تیم مطلع شد، تصمیم به ماندن در تهران گرفت تا پس از پیگیری تمرینات چهار تکواندوکار جا مانده و البته تلاش برای اخذ روادید این نفرات راهی انگلستان شود. به نظر می‌رسد تصمیم درست وی به بالا رفتن روحیه تکواندوکاران کمک شایانی کرده است.

مسئولان فدراسیون تکواندو اعتراض مکتوب خود را در خصوص رفتار سفارت انگلستان به فدراسیون جهانی ارسال کرده اند. ظاهراً همین پیگیری نتیجه داده چراکه گفته شده روادید نفرات فوق فردا صادر می‌شود و آنها عصر دوشنبه راهی انگلستان خواهند شد.

منبع: مهر