سوال روز | مقصر آشوب در هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران کیست؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران بدون شک پرتنش ترین هفته لیگ ایران بود چرا که تمام تیم های مدعی عنوان قهرمانی نسبت به داوری ها معترض بودند و عقیده داشتند حقشان توسط داور وسط و یا کمک داور خورده شده است.

در مسابقه استقلال و صنعت نفت آبادان که منجر به جنجال مجازی توسط علی خطیر و فرهاد مجیدی شد، کمک داور گل استقلال را به دلیل اینکه توپ از خط رد شده مردود اعلام کرد. در تصاویر آهسته تلویزیونی به هیچ وجه قابل تشخیص نیست که توپ آیا واقعا از خط رد شده یا خیر اما عکس های فیریز شده از زاویه ای نه چندان دقیق و درست، نشان میدهد توپ داخل است. با مردود دانستن این گل، استقلالی ها مدعی شدند که وزارت ورزش به طور مشخص از پرسپولیس حمایت می کند تا این تیم به مقام قهرمانی برسد و به همین دلیل است که اجازه ندادند استقلال قهرمان شود.

این ادعا و درواقع تهمت بدون سند استقلالی ها قطعا هفته پایانی را برای داوران سخت خواهد کرد. گفتنی است در دیدار پرسپولیس و ماشین سازی تبریز در ورزشگاه آزادی نیز کوپال ناظمی داور مسابقه دو پنالتی مشخص را برای پرسپولیس نگرفت تا این تیم از رسیدن به پیروزی بازماند. سرخوشان در صورت پیروزی در این دیدار می توانستند یک هفته زودتر قهرمانی خودشان را جشن بگیرند و هفته پایانی را تشریفاتی کنند.

در دیگر دیدار در دقیقه 7 علیرضا فغانی یک ضربه پنالتی برای پدیده و علیه سپاهان اعلام کرد که تصاویر تلویزیونی نشان میدهد تصمیم فغانی در این باره اشتباه بود است.

سه اشتباه مسلم در سه دیدار لیگ برتر کار را به هفته پایانی کشاند. کمیته داوران اما به جای بررسی اشتباهات مرگبار داورانش، به شکلی عجیب از آنها حمایت می کند تا به نوعی داوران دارای مصونیت انتقاد از اعضای سایر تیم ها را داشته باشند! آشوبی که این هفته درست شد به دلیل حمایت بی چون و چرای کمیته داوران از اعضای تحت حمایتشان بود.

خبرنگار: سپهر خرمی