کمرانی: نتیجه عالی بود اما رضایت قلبی ندارم/ درصد چربی بالای تکواندوکاران مشکل اصلی ماست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نشست خبری کادر فنی تیم ملی تکواندوی مردان و بانوان صبح امروز در خانه تکواندو برگزار شد و فریبرز عسکری و مهرو کمرانی سرمربیان تیم‌های ملی درمورد نتایج رقم خورده در بیست و چهارمی دوره مسابقات جهانی منچستر پاسخگوی اصحاب رسانه بودند. 

مهرو کمرانی در نشست خبری اظهار داشت: تیم ما تیم جوانی بود رسانه‌ها می‌توانستند به ما کمک کنند و از آنهایی که به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم. ما یک تیم 6 نفره را ارنج کردیم و در انتخابی‌ها 365 نفر حضور داشتند و 66  نفر به مرحله دوم راه یافتند. در ادامه انتخابی‌ها 18 نفر باقی ماندند و در پایان 13 نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند. نکته مهم که حائز اهمیت است این بود که تیم ما 70 درصد نوجوان بود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جالب اینکه بچه‌های نوجوان ما در انتخابی‌ها بالا آمدند و در ارنج اصلی فیکس شدند. یک انتقادی که به بانوان صورت می‌گیرد این است که بازیکنان ما چرا زیاد وزن کم می‌کنند و تغییر وزن دارند. مشکل اصلی ما این است که درصد چربی بالایی دارند. کارشناس تغذیه ما حضور دارد و می‌تواند در مورد این موضوع توضیح دهد. 

سرمربی تیم ملی بانوان در ادامه عنوان کرد: مهلا مومن زاده برای اولین بار مدال نقره مسابقات جهانی را کسب کرد. نتیجه عالی بود شاید رضایت قلبی ندارم و درصدد بهتر شدن نتایج هستیم. نقطه ضعف ما در مسابقات جهانی سن کم بازیکنان بود آنها تورنمنت‌های زیادی را پشت سر نگذاشتند و تنها نفری که رنگینک داشت ناهید کیانی بود. اگر ما می‌توانستیم در تورنمنت‌های بیشتری اعزام شویم، رنکینگ ناهید هم تغییر می‌کرد. یکی از امیدهای ما در این رقابت‌ها او بود. در مجموع عملکرد ما یک قدم بزرگ برداشتیم و بچه‌ها از نونهالان در کنار من بودند و آمدند که مدال بگیرند باید روی آنها سرمایه‌گذاری شود. 

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: ما در این رقابت‌ها دو بازیکن کشور میزبان را شکست دادیم. حریف کیمیا همتی از امیدهای طلای انگلیس بود. اما همتی او را با اقتدار شکست داد. با تمام ناحقی‌ها می‌توانستیم دو بازیکن انگلیس را شکست دهیم. امیدوارم با حمایت از این بازیکنان یک آینده خوبی برای تکواندوی بانوان داشته باشیم. 

کمرانی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اینکه من می‌گویم تجربه میدان جهانی با المپیک جوانان خیلی متفاوت است اینکه هیچکدام از بچه‌هایی که مدال گرفتند، المپیک جوانان و جهانی نتواننستند بازی اول برنده شوند. ناداوری‌ها وجود داشت جا دارد من اشاره کنم به بازی خوب اکرم خدابنده. او خیلی تلاش کرد شاید بحث روانی‌ است که او بعد از این همه تجربه نمی‌تواند خود را مدیریت کند. برای اینکه او بتواند دوباره در تیم ملی باشد، باید دوباره خود را ثابت کند. 

کمرانی در ادامه عنوان کرد: امیدوارم همتی و یلدا بتوانند مثل مهلا مومن‌زاده بالا بیایند. شاید کیمیا  همتی بازیکن انگلیسی که شانس طلا بود و با اختلاف 20 امتیاز شکست داد اما نتوانست در بازی بعدی حریف خود را شکست دهد. تمام بازیکنان خارجی که بازیکنان ما را شکست دادند مدال‌های زیادی داشتند شاید چند تورنمنت می‌رفتیم، نتیجه بهتر بود. 

وی در واکنش به این سوال مبنی بر اینکه شما مدعی هستید که اگر به تورنمنتی بین‌المللی عازم می‌شدید، شاید نتایج بهتری در بخش بانوان رقم می‌خورد اما این در حالی است که شما پیش از اعزام به مسابقات جهانی در اردو و مسابقات صربستان حضور داشتند آیا حضور در صربستان ملاک خوبی برای آ‌ماده شدن ملی پوشان شما نیست، گفت: اردوی صربستان برای من خوب بود بازخوردهای خوبی داشتیم. کیمیا وقتی حریف سرشناس خود را زد این برای ما خوب بود. صرب‌ها مدال طلا، نقره المپیک و طلای جهان را داشنتد و بچه‌های ما آنها را زدند. در مسابقات جهانی صرب‌ها هیچ مدالی را کسب نکردند حتی یک برنز هم کسب نکردند ما برای کسب امتیاز نیاز به حضور در تورنمنت داریم. 

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای دارید برای اینکه شرایط مهلا مومن‌زاده هم مثل کیمیا علیزاده نشود، گفت: شرایط مومن ‌زاده با کیمیا تفاوت دارد. مشکل کیمیا مادرزادی بود. مادر او هم زانوهای خود را عمل کرد. کیمیا هم بعد از المپیک زانوهای خود را عمل کرد و پزشکان اعلام کردند بعد از جراحی دیگر نمی‌تواند ورزش حرفه‌ای انجام دهد. در هر صورت در طول این مدت بچه‌های ما هیچ آسیبی ندیدند. مهلا در مسابقات آسیایی نوجوانان انشاءالله اگر مدال طلا بگیرد 20 امتیاز کسب می‌کند و بعد از آن به مسابقات گرندپری اعزام می‌شود.  ناهید کیانی و مهلا مومن‌زاده از بچه‌هایی هستند که برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم کمک کنند چرا که برخی مواقع شاهدیم به قدری به بازیکنان پرداخته می‌شوند که انها از لحاظ روحی و روانی در شرایط خاصی قرار می‌گیرند ما از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که به اندازه نیاز به بازیکنان  بپردازند. 

منبع: فارس