کمیته فنی فدراسیون سردرگم برای انتخاب سرمربی تیم امید/آخرین خروجی چمنیان و ویسی!

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، از کنار گذاشتن زلاتکو کرانچار در کادرفنی تیم امید مدتی است که می گذرد و هنوز تیم امید ایران که می توانست در این روزهای فیفا از فرصت استفاده کند و تمرینی داشته باشد اندرخم کوچه انتخاب سرمربی است. داستان همیشگی و کهنه و نخ نمای فدراسیون فوتبال برای انتخاب نفر اول برای یک رده ملی تمامی ندارد و تعدد اسامی و همگن نبودن نظارت در کمیته فنی باعث شده تا همچنان تیم همیشه یتیم و بلاتکلیف امید ناامیدتر از همیشه روزهای خود را از دست بدهد. 

شاید اگر بی سیاستی مهدی تاج و اعتماد بیش از حد او به برخی اطرافیانش بابت روند مذاکرات با یحیی گل محمدی و اعلام توافق با سرمربی پدیده در رسانه ملی نبود اکنون تکلیف سرمربی این تیم مشخص بود و چهره خوشنامی مثل یحیی گل محمدی هم بعد از ترجیح دادن پدیده به نیمکت ملی با هجمه ای از انتقادات اینچنینی روبرو نمی شد. از سویی تیم امید هم تکلیفش روشن بود و با یک مربی درجه یک ایرانی با خیال راحت به کارش می پرداخت اما یک بی درایتی باعث شده تا این روزها کمیته فنی فدراسیون هم دچار سردرگمی در انتخاب نفر مناسب باشد.

آنچه مشخص است فوتبال ایران از لحاظ آموزش مربی درجه یک دچار خلا اساسی است و برای این نوشته خود دلیل محکمی داریم. اگر در فوتبال ایران مربیان درجه یک خوبی ساخته بودیم و مربیانی که اکنون در حال فعالیت هستند و یا عده ای از آنها با وجود داشتن مدرک مربیگری خانه نشین هستند در آموزش خود روند به روز تری را انتخاب کرده بودند اکنون برای انتخاب سرمربی برای رده امید این همه فدراسیون دچار بی نامی نمی شد. 

در کمیته فنی بابت اسامی که مطرح می شود اختلاف نظر وجود دارد. یک روز نام یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی مطرح می شود و بعد از ناامیدی از جذب آنها اسامی دیگری مطرح می شود که سر همان ها هم اتفاق نظر نیست. در تازه ترین خروجی جلسات کمیته فنی صحبت از عباس چمنیان و عبدالله ویسی شده است. 

صرف نظر از اینکه هر دو این مربیان در مقاطعی در تیم های خود موفق و تاثیرگذار بوده اند مسئله اینجاست که اساس دورنمای کمیته فنی برای انتخاب گزینه ها چیست؟ به نظر می رسد در کمیته فنی افرادی هستند که روابط خود با برخی مربیان را سرلوحه تصمیم گیری ها قرار داده اند و یا به دلیل مشکلات شخصی و یا فنی با برخی نام بعضی افراد مطرح شده به بررسی هم نمی رسد. 

این وسط نقش مهدی تاج چه می تواند باشد مشخص نیست. اینکه حمید استیلی به عنوان مدیر تیم چه نقشی دارد هم مشخص نیست. اینکه آیا تعاملی بین طرفین هست یا خیر هم مشخص نیست. باید دید بالاخره فدراسیون فوتبال برای تیمی که نیت صعود دارد و شرایط فنی خیلی خوبی هم ندارد چه نقشه ای دارد.

منبع: فارس