۲ طلا و ۲ برنز در انتظار کاراته ایران در چین / ۶ نماینده ایران حذف شدند

در جریان رقابت‌های روز نخست لیگ جهانی کاراته وان چین، ۲ نماینده ایران راهی فینال شدند و ۲ کاراته کا دیگر ایران نیز برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می‌روند، اما ۶ نماینده دیگر ایران از دور رقابت‌ها حذف شدند. 

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، چهارمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان از امروز (جمعه) با حضور ۵۷۴ کاراته کا از ۷۶ کشور جهان در شانگهای چین آغاز شد. در جریان دیدارهای برگزار شده، سید علی کریمی در وزن ۶۷- کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم راهی فینال شدند و مجید حسن نیا در ۶۰- و طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند تا برای کسب مدال برنز مبارزه کنند.

همچنین امیر مهدی زاده، هامون درفشی پور و امیر میرزایی در وزن ۶۷- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری در وزن ۷۵- و سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم از دور رقابت‌ها حذف شدند. در بخش کاتای انفرادی نیز فاطمه صادقی از صعود به دور دوم بازماند.

نتایج به دست آمده نمایندگان ایران در روز نخست به شرح زیر است:

کومیته مردان
* مدال برنز وزن ۶۰- کیلوگرم در انتظار حسن نیا
در وزن ۶۰- کیلوگرم، مجید حسن‌نیا در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر از سد هو لی از هنگ کنگ گذشت. وی در دور دوم مقابل عبدالله الحربی از عربستان ۲ بر یک پیروز شد و در دور سوم نیز با نتیجه ۴ بر ۳ از سد یونوسکه می‌نامی از ژاپن گذشت. حسن نیا در ادامه با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب قیصر آلپیسبار از قزاقستان شد و با توجه به صعود حریف قزاق به دیدار نهایی، حسن‌نیا راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. وی در شانس مجدد ۲ بر یک آیکوت کایا از ترکیه را شکست داد و یکشنبه برای کسب مدال مدال برنز با بروس داگلاس از برزیل مبارزه می‌کند.

* صعود کریمی به فینال وزن ۶۷- کیلوگرم / حذف مهدی زاده، میرزایی و درفشی پور
در وزن ۶۷- کیلوگرم، سیدعلی کریمی در دور اول با نتیجه ۲ بر صفر ازسد الکساندر کوتنیک از روسیه گذشت و در ادامه مقابل مارسل تادیسی از مجارستان ۶ بر ۴ پیروز شد. وی در دور سوم نیز با نتیجه یک بر صفر مقابل جیانلوکا دویوو از ایتالیا به برتری رسید و در چهارمین مبارزه نیز مقابل ماروین گارین از فرانسه ۲ بر صفر پیروز شد. کریمی در نیمه نهایی نیز مقابل سوپا گامفونگیت از تایلند پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو به برتری رسید و فینالیست شد. کریمی روز یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف آندرس مادیرا از ونزوئلا خواهد رفت.

هامون درفشی پور دیگر کاراته کا وزن ۶۷- کیلوگرم ایران نیز در دور نخست مقابل آندرس مادیرا از ونزوئلا پس از تساوی ۲ بر ۲ در قانون سنشو بازنده شد، اما با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده‌ها شد اما در این مرحله برابر بارنی جیل از نیوزلند ۲ بر صفر باخت و حذف شد.

همچنین در همین وزن امیر مهدی‌زاده در دور نخست با نتیجه یک بر صفر از سد دیونوسیوس ژینوس از یونان گذشت. مهدی‌زاده در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب رافیض حسنوف از آذربایجان شد و از دور مسابقات کنار رفت.

امیر رضایی میرزایی آخرین نماینده ایران در این وزن نیز ابتدا پس از تساوی صفر بر صفر مقابل هیروتو گومیو از ژاپن، در هانتی پیروز شد. او در دور دوم مقابل ماریو هوزیچ از صربستان ۳ بر صفر بازنده شد تا با توجه به شکست حریف خود در مراحل بعد از دور مسابقات کنار رفت.

*صعود عسگری به فینال و حذف زودهنگام آسیابری
در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری در دور اول مقابل سکوری از مراکش پس از تساوی ۳ بر ۳، با قانون سنشو به پیروزی رسید و در دور دوم نیز ۵ بر صفر از سد غلام عباس از پاکستان گذشت. وی سپس نیشیمورا ژاپن را با قانون سنشو و پس از تساوی ۲ بر ۲ از پیش‌رو برداشت. عسگری در نیمه‌نهایی آرمان آلتیمور ترکیه‌ای را ۳ بر یک شکست داد و به فینال رسید تا روز یکشنبه در فینال برابر داستونبک اوتوبالایف از ازبکستان به روی تاتامی برود.

در همین وزن علی اصغر آسیابری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب لوئیجی بوسا از ایتالیا شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کومیته بانوان
* حذف سارا بهمنیار در ۵۰- کیلوگرم
در وزن ۵۰- کیلوگرم سارا بهمنیار ابتدا با نتیجه یک بر صفر از سد کریستینا کاواکوپولوآ از یونان گذشت و در مبارزه دوم نیز مقابل لوسیا کواسیکوآ از اسلوواکی پیروز شد، اما در دور سوم پس از تساوی یک بر یک مقابل بتینا پلانک از اتریش با قانون سنشو بازنده شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

**راهیابی خاکسار به رده بندی وزن ۵۵- کیلوگرم
در وزن ۵۵- کیلوگرم طراوت خاکسار در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر از سد تزو یون ون از چین تایپه گذشت و در دور دوم نیز مقابل مایا شرر از سوئیس ۵ بر یک پیروز شد، اما در دور سوم با نتیجه ۲ بر یک مغلوب جیامی دینگ از چین شد و با توجه به فینالیست شدن دینگ، خاکسار راهی مرحله شانس مجدد شد. خاکسار در این م
رحله خمسی تیپوان از تایوان را ۲ بر صفر برد و راهی رده بندی شد. وی روز یکشنبه برای کسب مدال برنز برابر لورنا بوسا از ایتالیا به روی تاتامی می‌رود.
کاتای انفرادی

فاطمه صادقی نماینده کاتا ایران در گروه ۲ با ورزشکارانی از چین تایپه، اسپانیا، روسیه، ویتنام، تایلند، ژاپن (سه نماینده)، ماکائو، فرانسه و نیوزیلند به رقابت پرداخت و با کسب ۲۳.۲۶ امتیاز از راهیابی به دور دوم بازماند.

منبع:‌ ایسنا