گنج زاده برنده فینال ایرانی در شانگ‌های/ مدال نقره به آباذری رسید

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، چهارمین مرحله لیگ برتر جهانی کاراته وان ۲۰۱۹  در حالی به میزبانی شانگهای چین در جریان است، که امروز نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند.

فینال وزن ۸۴ + کیلوگرم مردان در حالی امروز برگزار شد که سجاد گنج زاده و صالح آباذری دو کاراته کای ایران به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار حساس در نهایت این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید و سجاد گنج زاده برنده در هانتی معرفی شد و آباذری هم به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

در وزن ۸۴ + کیلوگرم، سجاد گنج زاده در اولین مبارزه ۲ بر صفر اسلوبودان بتویچ از صربستان را شکست داد. سپس 3 بر صفر دارنل لاردی از هلند را پشت سر گذاشت. در سومین دیدار یک بر صفر لوکا کاستا از بلژیک را برد و در نیمه نهایی سجاد گنج زاده ۲ بر یک گوگیتا آرکانیا از گرجستان را مغلوب کرد و فینالیست شد.

صالح اباذری ابتدا یک بر صفر فرانکلین مینا از اکوادور را از پیش رو برداشت. سپس 2 بر صفر الکساندر شنتسین از روسیه را برد. در بازی سوم موفق شد یک بر صفر مهدی فیلالی از فرانسه را مغلوب کند و به نیمه نهایی راه یابد. او در این مرحله یک بر صفر جاناتان هورنه از آلمان دارنده عنوان قهرمانی جهان و اروپا را شکست داد و فینالیست شد.

در وزن ۷۵ – کیلوگرم مردان، بهمن عسگری به مصاف “داستونبک اوتوبالایف” از ازبکستان رفت و در این دیدار در حالی عسگری یک بر صفر از حریف عقب بود که هانسوکو شد. “داستونبک اوتوبالایف” ۲ نقره کاراته وان ها را در کارنامه خود دارد.

عسگری در دیدار اول خود مقابل یاسین سکوری از مراکش قرار گرفت و بعد از تساوی 3 بر ۳ در وقت قانونی مبارزه با استفاده از قانون سنشو برنده دیدار شد. او درمبارزه دوم ۵ بر صفر غلام عباس سعادی از پاکستان را برد. سپس مقابل کن نیشیمورای ژاپنی بعد از تساوی 2 بر 2 با قانون سنشو برنده شد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. او در این دیدار 3 بر یک “ارمان التیمور” ترکیه را مغلوب کرده بود و به فینال مسابقات راه یافته بود.

امروز در چارچوب مسابقات فینال، سید علی کریمی نماینده ۶۷- کیلوگرم مردان، به مصاف “آندرس مادیرا” از ونزوئلا رفت و این دیدار با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید و در نهایت علی کریمی در این دیدار هانسوکو شد و به مدال نقره رسید. “آندرس مادیرا” برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۶ را در کارنامه خود دارد.

سیدعلی کریمی در نخستین بازی ۲ بر صفر از سد الکساندر گوتنیک از روسیه گذشت. در دومین دیدار 6 بر 4 مارسل تادیسی از مجارستان دارنده عنوان سومی اروپا در سال ۲۰۱۹ و نقره قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ را شکست داد. سپس موفق شد یک بر صفر از سد جیانلوکا دویوو از ایتالیا بگذرد. در ادامه ۲ بر صفر ماروین گارین فرانسوی را شکست داده بود .کریمی در نیمه نهایی پس از تساوی 2 بر 2 در وقت قانونی مبارزه با استفاده از قانون سنشو “سوپا گامفونگیت” از تایلند را مغلوب کرد و فینالیست شد.

در آخرین روز از رقابت‌های چهارمین مرحله لیگ برتر کاراته وان که صبح امروز با انجام دیدار های رده بندی انجام شد تیم ایران موفق شد به 4 مدال برنز توسط طراوت خاکسار در وزن 55- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم، مجید حسن نیا در وزن 60- کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن 84- کیلوگرم دست یابد.

ابتدا مبارزه وزن 60- کیلوگرم برگزار شد که مجید حسن نیا مقابل بروس داگلاس برزیلی دارنده طلا، نقره و برنز جهان پس از تساوی صفر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی پیروز شد و اولین مدال برنز تیم ایران را به ارمغان آورد. حسن نیا حریفانی از هنگ کنگ، عربستان و ژاپن را شکست داده بود اما در چهارمین مبارزه نتیجه را به قیصر آلپیسبار از قزاقستان واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه نماینده ترکیه را را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه رده بندی شد.

در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار در دیدار با لورنا بوسا ایتالیایی به برتری 3 بر صفر رسید و صاحب مدال برنز این وزن شد. او حریفانی از چین تایپه و سوئیس را برد اما با شکست مقابل حریف چینی به جدول شانس مجدد رفت و با غلبه بر کاراته کا تایلندی به دیدار رده بندی راه یافت

در وزن 84- کیلوگرم، ذبیح‌الله پورشیب و مهدی خدابخشی به دیدار هم شتافتند که حاصل آن برتری 5 بر صفر خدابخشی مقابل کاپیتان و کسب مقام سومی بود. خدابخشی با برتری مقابل حریفانی از مونته نگرو ژاپن و شکست مقابل کرواسی به جدول شانس مجدد رفت و در این گروه نماینده چین تایپه را مغلوب کرد و حریف پورشیب شد. پورشیب هم کاراته کاهای مقدونیه، فرانسه و روسیه را برد و در نیمه نهایی مغلوب ایوان وسیچ کروات شد تا راهی دیدار رده بندی شود.

در آن سوی جدول هم مهدی قراری زاده حضور داشت او که حریفانی از بلاروس، قزاقستان و فرانسه را مغلوب کرده بود در نیمه نهایی مقابل اوگور آکتاش از ترکیه شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. در مبارزه رده بندی 7 بر یک نتیجه را به پناه عبدلایف از آذربایجان واگذار کرد و دستش از رسیدن به مدال خالی ماند.

در وزن 68+ کیلوگرم، حمیده عباسعلی با برتری 3 بر 2 مقابل سلیو فراکوتی از ایتالیا به مدال برنز رسید. او ابتدا حریفی از چین تایپه را برد اما در دومین دیدار مقابل نماینده کشور میزبان نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. عباسعلی در جدول شانس مجدد نمایند گان سوئیس و اسپانیا( دارنده عنوان قهرمانی اروپا و عنوان سومی جهان) را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت.

کاتای تیمی بانوان ایران متشکل از الناز تقی پور، مجمع قاضی زاده و شادی جعفری زاده که موفق شد بود به عنوان تیم دوم گروه خود راهی دور بعد شود برای کسب مدال برنز به مصاف تیم ویتنام رفت و با امتیاز 24.54 نتوانست به مدال برنز دست یابد. ویتنام با امتیاز 25.42 به مقام سومی رسید.

منبع: فارس