بهترین لحظات جام جهانی فوتبال زنان؛ از تاریخ‌سازی مارتا تا نخستین گل جامائیکا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، جام جهانی فوتبال زنان از اوایل ماه جاری میلادی در فرانسه شروع شده و تا 7 جولای در 9 شهر این کشور پیگیری می‌شود.

فیفا پیش از این اعلام کرده بود در نظر دارد رکورد تماشاگران تلویزیونی این مسابقات را به یک میلیون نفر برساند.

در اینجا به برخی از بهترین لحظات جام جهانی در مرحله مقدماتی اشاره می‌شود:

* مارتا تاریخ‌ساز شد

مارتا ویرا داسیلوا بازیکن تیم فوتبال برزیل موفق شد با ثبت 17 گل در جام جهانی رکوردشکنی کند. این بازیکن رکورد کلوزه بازیکن تیم ملی مردان آلمان را نیز شکست.

مارتا 17 گل در 19 مسابقه جام جهانی به ثمر رسانده است و 5 گل بیشتر از پله، اسطوره برزیل دارد.

* جامائیکا نخستین گل جام جهانی را زد

جامائیکا تیم تازه‌وارد جام جهانی است که نخستین گل خود را در این مسابقات به ثمر رساند. این تیم در دیدار با استرالیا 4 گل دریافت کرد اما نخستین گل خود را در این مسابقات به ثمر رساند. سولئون گل جامائیکا را مقابل استرالیا به نام خود ثبت کرد.

* سم کر برای کانگوروها درخشید

در مسابقه‌ای که جامائیکا موفق شد نخستین گل خود را در جام جهانی به ثمر برساند، سم کر هر 4 گل بازی را برای کانگوروها به ثمر رساند. وی در هر نیمه 2 گل وارد دروازه حریف کرد.

سم کر نخستین بازیکن استرالیایی است که در جام جهانی توانسته این تعداد گلزنی کند. این بازیکن استرالیا در صدر بیشترین گلزنان جام جهانی قرار دارد.

* برتری 13 بر صفر آمریکا مقابل تایلند

در تاریخ 12 ژوئن، آمریکا موفق شد با نتیجه 13 بر صفر تایلند را شکست دهد که این پیروزی رکورد آلمان‌ها را در دیدار با آرژانتین (11 – 0) شکست.

* گل احساسی تایلندی‌ها مقابل سوئد

احساسی‌ترین لحظه جام جهانی فوتبال زنان مربوط به گلزنی کاپیتان تایلندی‌ها مقابل سوئد است. کانجانا سونگ بازیکن تایلند در دقیقه 91 موفق به گلزنی شد و همین موضوع تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد.

سرمربی این تیم از خوشحالی اشک می‌ریخت و حتی تماشاگران سوئدی این بازیکن را مورد تشویق قرار دارند. این بازی با نتیجه 5 بر یک به سود سوئد به پایان رسید.

منبع: فارس