کوبیاک: رفتارهای تماشاگران ایران، جای تعجب ندارد/ هیچ کدام از بازی‌های تیم والیبال لهستان در ایران را ندیدم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، میهاو کوبیاک، کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان که با سخنان ضد ایرانی خود در مقطعی به موضوع نخست ورزش کشور تبدیل شده بود،‌ همراه تیم ملی کشورش به آمریکا نرفته تا برای مسابقات انتخابی المپیک آماده شود.

او در مورد حضور در اردوی «زاکوپانه» گفت: من به تازگی به زاکوپانه آمده‌ام و اردو را ترک نکرده‌ام. من اینجا هستم تا فقط تمرین کنم نه اینکه مثل یک توریست،‌ شهر را بگردم. البته تمرین،‌ عصرها تعطیل است و بازیکنان در اختیار خودشان هستند اما هدف اصلی ما فقط تمرین است.

کوبیاک ادامه داد: ما مربی باهوشی داریم و اوست که تصمیم می‌گیرد چه کسی به آمریکا برود و چه کسی در لهستان باقی بماند. تصمیم گیری و فکر کردن در این موارد به ما بازیکنان مربوط نیست و تنها باید مطیع سرمربی باشیم. وظیفه ما تمرین به بهترین شکل ممکن است.

کاپیتان تیم ملی لهستان در مورد بازیکنان جوان این تیم و اضافه شدن ویلفردو لئون به ترکیب تیم گفت: کار در تیم ملی سخت است و درست نیست در مورد آن کلمه «بازی» را به کار بریم. ما در حال حاضر مشغول بدنسازی و کار فیزیکی هستیم و خیلی کم به کار تاکتیکی و تکنیکی می‌پردازیم. در مورد لئون هم باید بگویم که هماهنگ شدن او با سایر بازیکنان و بالعکس، کار سختی نیست.

کوبیاک در مورد مصدومیت و غیبت بارتوژ کورک اظهار داشت: او در مسابقات انتخابی المپیک و حتی تا پایان فصل بازی‌های ملی غایب است و من برای او آرزوی بهبودی می‌کنم. «بارتک» بازیکن بزرگی است ولی باید قبول کنیم که در این فصل با ما نیست. ما 3 بازیکن در پست او داریم و که تلاش می‌کنند جای خالی او را پر کنند.

وی در مورد اینکه آیا دیدار ایران و لهستان را در مرحله گروهی لیگ ملت‌‌ها دیده، گفت: من هیچ کدام از بازی‌های تیم لهستان در ایران را ندیدم. البته نه به خاطر اینکه به آن علاقمند نبودم بلکه کارهای دیگری داشتم که باید انجام می‌دادم.

کوبیاک درباره تجمع هواداران ارومیه‌ای اطراف اتوبوس تیم ملی لهستان در این شهر تصریح کرد: حس خاصی نداشتم چون نمی توانستم کاری انجام دهم. بازیکنانی که در اتوبوس بودند باید بگویند که آیا شرایط به همان وخامتی بود که قبلاً گفتند یا خیر. به نظر می‌رسد مصاحبه‌ای که من در مورد ایران انجام دادم، تاثیری در کم و زیاد شدن این گونه رفتارها از سوی تماشاگران ایرانی نداشته و چنین رفتارهایی از تماشاگران ایران، جای تعجب ندارد.

او ادامه داد: من هیچ گونه صفحه اجتماعی ندارم ولی می‌دانم چه بعد و چه قبل از مصاحبه من، ایرانی‌ها در صفحات هم تیم‌های من از الفاظ بد استفاده کرده‌اند. این اتفاق،‌ سال‌هاست که می‌افتد و خانواده من دائماً مورد توهین قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم